مزار شهدای مدرسه پیروز بهبهان غبار روبی شد

خورنا: در سالروز عروج ملکوتی شهدای مدرسه راهنمایی شهید پیروز بهبهان، مزار این شهدای بی‌دفاع با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار این شهرستان غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، صبح امروز مردم شهیدپرور و ولایتمدار بهبهان به‌مناسبت بیست و هشتمین سالگرد بمباران ناجوانمردانه مدرسه پیروز بهبهان توسط رژیم جنایتکار صدام در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافته و به غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای مدرسه راهنمایی شهید پیروز پرداختند.
در این مراسم که از همه اقشار مردم و در سنین مختلف حضور داشتند مزار شهدای بی دفاع مدرسه پیروز غبارروبی و با گلاب ناب شستشو داده شد.
همچنین مسئولان بهبهان نیز پا به پای مردم در این صحنه‌های زیبا حضور داشته و یاد و خاطره آن شهیدان والامقام را گرامی داشتند.
به دلیل مظلومیت و بی‌دفاع بودن این شهیدان در هنگام شهادت، مردم بهبهان نسبت به آنها تعهد خاصی داشته و همواره از آنها به عنوان شهدای مظلوم یاد کرده و با وجود گذشت ۲۸ سال از آن حادثه، هنوز صحنه‌های دلخراش آن را به خوبی یاد دارند.
در ساعت ۵ و ۱۰ دقیقه بعدازظهر ۴ آبان ماه ۱۳۶۲، مدرسه راهنمایی شهید پیروز بهبهان مورد اصابت موشک ۱۲ متری رژیم جنایتکار بعثی قرار گرفت که طی آن ۷۴ دانش‌آموز، معلم و خدمتگذار شهید و ۱۴۰ تن دیگر مجروح شدند.
شدت حادثه به حدی بود که بدن شش تن از دانش‌آموزان به طور کامل متلاشی شده و تنها تکه‌هایی از لباس‌های آنها باقی ماند.
این حمله ناجوانمردانه‌ترین حمله به یک مدرسه در سراسر جهان است که هنوز آثار آن در بازماندگان آن باقی مانده و به خوبی دیده می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *