کاهش قیمت تخم‌مرغ در آبادان

خورنا: رئیس اداره بازرگانی آبادان از کاهش قیمت تخم‌مرغ در این شهرستان خبر داد.

نصرالله جایمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به اینکه تخم‌مرغ یکی از مواد پروتئینی مهم و ضروری در زنجیره غذایی مردم به شمار می‌رود و نباید از سبد روزانه آنها حذف شود اظهار داشت: قیمت تخم مرغ در چند روز گذشته مجدداً کاهش یافته و در حال حاضر با قیمت هر عدد بین ۲۳۰ تومان  تا ۲۷۰ تومان در فروشگاه‌های مواد غذایی شهرستان به فروش می‌رسد.
وی افزود: در روزهای آینده قیمت تخم‌مرغ از این میزان نیز کمتر خواهد شد.
رئیس اداره بازرگانی آبادان خاطرنشان کرد: تخم‌مرغ کالایی است که با شرایط کنونی، قابل ذخیره‌سازی و نگهداری نیست، اگر ذخیره‌سازی به طور عمده صورت می‌گرفت با عرضه آن به بازار قیمت کاهش می‌یافت.
وی بیان کرد: با توجه به قیمت تعیین شده برای این ماده غذایی، تخم‌مرغ‌هایی که در اختیار مردم قرار خواهند گرفت در اندازه‌های متوسط رو به بزرگ خواهد بود تا در این خصوص خسارتی به مصرف‌کننده وارد نشود.
جایمند در پاسخ به این سئوال که آیا نظارتی برای جلوگیری از تخلفات برخی فروشندگان از سوی اداره بازرگانی صورت‌گرفته است، گفت: نظارت و بازرسی بر مسئله قیمت و نوع فروش تخم‌مرغ به عنوان یک ماده‌غذایی ضروری و مورد نیاز در برنامه غذایی مردم از اولویت‌های کاری این اداره است و با متخلفان در این خصوص برخورد جدی خواهد شد.
وی با توجه به تخلفات مشاهده شده در سطح بازار شهرستان افزود: از شهروندان می‌خواهیم در راستای همکاری هر‌چه بیشتر با اداره بازرگانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی آن را به تلفن گویای ۱۲۴ منعکس کنند.
رئسی اداره بازرگانی آبادان ابراز امیدواری کرد که با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش قیمت‌ها در مراکز عرضه این ماده غذایی باشیم.