خسرو حیاتی رئیس آموزش و پرورش هندیجان شد

خورنا: صبح امروز طی جلسه تودیع و معارفه، خسرو حیاتی به‌عنوان رئیس جدید اداره آموزش و پرورش هندیجان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، بهروز فرج‌الهی صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس آموزش و پرورش این شهرستان که با حضور مسئولان محلی و استانی در تالار اجتماعات مدرسه راهنمایی سمیه برگزار شد اظهار داشت: آموزش، انتقال اطلاعات، معلومات، مهارت‌ها و تجارب به افراد است.
وی افزود: منظور از پرورش، به فعل درآمدن استعدادها و قابلیت‌های ذهنی و فطری افراد است.
فرماندار هندیجان تصریح کرد: آموزش، باید وسیله‌ای برای پرورش باشد. به عبارت دیگر، ما با انتقال اطلاعات و معلومات، پرورش فرد و شکوفایی استعدادهای بالقوه، زمینه‌های پرورش تفکر و رشد وی را تسهیل می‌کنیم.
وی اضافه کرد: انسان ذاتاً تربیت‌پذیر است و اگر این ویژگی وجود نداشت، تعلیم و تربیت برای او قابل تصور نبود.
فرج‌الهی با اشاره به اینکه تربیت دانش‌آموزان مهمترین وظیفه آموزش و پرورش است گفت: اگر فردی از نظر علمی پیشرفت کند اما به خوبی تربیت نشده باشد در آینده فردی خواهد بود که از خانواده و جامعه توقع زیادی دارد و چنین فردی برای جامعه مفید نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس نقش بسیار مؤثری در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارند چرا که دانش‌آموزان ابتدایی ارزشمندترین سرمایه خانواده‌ها، به مدیران سپرده می‌شوند.
به گفته فرماندار هندیجان باید این نهاد را حفظ و تقویت کنیم و دائم به این فکر باشیم که وظیفه ما تربیت کردن نسل با اخلاق و ایمان است.
وی با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش نسلی ترتیب شود که دین را با خرد بپذیرد و باید آن اسلامی را به نسل جوان معرفی کنیم که استاد مطهری در آثار خود معرفی کرد افزود: روی درس دینی و معلم آن حساسیت ویژه داشته باشید و نگاه شما به این درس مانند نگاهتان به دیگر درس‌ها نباشد بلکه برای آن حساب جداگانه باز کنید.
فرج‌الهی با بیان اینکه اگر معلم مناسبی برای درس دینی به سر کلاس بفرستیم آن نسل متدین‌بار می‌آید تصریح کرد: هر درسی آزمایشگاهی دارد و آزمایشگاه درس دینی شخصیت معلم آن است که با اخلاق و معنویت خود صحت درس‌هایی را که تعلیم می‌دهد به اثبات برساند.
وی ادامه داد: مدیران باید اهداف خود را خدمت‌رسانی به مردم بدانند و از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نکنند.
فرماندار هندیجان در ادامه به ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ارتقای این شاخص‌ها باید با هدف و برنامه صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه حرکت بر مبنای برنامه یکی از نیازهای اساسی آموزش و پرورش است که این امر باید در ارتقای شاخص‌های این دستگاه به خوبی مشهود باشد تصریح کرد: آموزش و پرورش مهمترین مساله انسانی کشور است.
فرج‌الهی اضافه کرد: اگر یک کشور بخواهد پیشزفت کند باید به آموزش و پرورش و شاخص‌های رشد آن توجه ویژه کند.
به گفته وی وجود نیروی انسانی آگاه در یک کشور از ملزومات پیشرفت آن کشور است.
در پایان خسرو حیاتی به‌عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش هندیجان معرفی و از زحمات سیدمحمدحسن رضوی مدیر پیشین این اداره قدردانی و تقدیر شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *