رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جندی شاپور اهواز عنوان کرد:

بیمارستان‌های گلستان، ابوذر و رازی اهواز فرسوده ‌است

خورنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جندی شاپور اهواز گفت: بیمارستان‌های گلستان، ابوذر و رازی اهواز فرسوده‌اند و نیاز به بازسازی جدی دارند.

به گزارش خورنا از اهواز، اسماعیل ایدنی در نشست خبری با خبرنگاران که عصر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی و جندی شاپور اهواز برگزار شد اظهارکرد: وظیفه مسئولان در این دانشگاه گسترده است و محدود به تعلیم و تربیت نمی‌شود.

وی ادامه داد: وظیفه مسئولان پس از آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم است که همین موضوع مسئولیت مدیران این مجموعه را سنگین کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جندی شاپور اهواز اضافه کرد: در خوزستان با شرایط خاصی روبه‌رو هستیم که آن هم به خاطر تنوع جغرافیایی این منطقه است، که باعث شده نتوانیم از یک نوع برنامه‌ریزی و سیاست یک پارچه برای تمام استان استفاده کنیم.

وی در ادامه ابراز کرد: اگر در شمال خوزستان که یک منطقه کوهستانی است، برف شدید ببارد و راه‌های روستایی بسته شود نمی‌توانیم به راحتی به شهروندانی که در این مناطق زندگی می‌کنند خدمت‌رسانی کنیم.

ایدنی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در حوزه بهداشت خوزستان در سال ۹۳خاطرنشان کرد: ارتقای سطح سلامت و عدالت در سلامت از اصلی‌ترین برنامه‌های دانشگاه در سال آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کشور این است که عدالت در سلامت رعایت نمی‌شود و میزان برخورداری شهروندان در نقاط مختلف کشور از بخش بهداشت یکسان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جندی شاپور اهواز بیان کرد: در برنامه چهارم توسعه قرار شده مردم ۳۰ درصد از هزینه‌های درمانی را پرداخت کنند ولی در عمل این گونه نشد و مردم بیش از آن پرداخت می‌کنند که باید مسئولان به این موضوع توجه کنند.

وی اضافه کرد: پس از حماسه سیاسی که مردم در کشور رقم زدند و با توجه به نگاه مثبتی که رئیس جمهور به حوزه بهداشت داشت، در این حوزه اتفاقات خوبی افتاد و یک همدلی و همکاری خوبی بین مسئولان ایجاد شد که امیدوارم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

ایدنی عنوان کرد: در سال ۹۳ قصد داریم تمام اورژانس‌های بیمارستان‌ها را تقویت کنیم تا رضایت‌مندی مردم بیشتر شود.

وی افزود: همچنین قصد داریم مراکز ترک اعتیاد در سطح خوزستان را تقویت کنیم و به معتادان خدمت رسانی بیشتری برای بهبودی آنها انجام دهیم.

وی با اشاره به فرسوده بون بیمارستان‌های دانشگاهی خوزستان گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های گلستان، ابوذر و رازی اهواز فرسوده‌اند و نیاز به بازسازی جدی دارند.

ایدنی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این بیمارستان‌‌ها را با بودجه موجود دانشگاه بازسازی کنیم باید همه فعالیت‌های دانشگاه جندی شاپور در بخش‌های دیگر را تعطیل کنیم زیرا هزینه بالای بازسازی این مراکز با منابع مالی دانشگاه همخوانی ندارد.