ابطحی: خاتمی برای نظام، شرط‌ تعیین نکرد

خورنا: معاون و رییس دفتر رییس​جمهور سابق کشورمان فضا را برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس مساعد ندانست.

محمد علی ابطحی درباره حضور اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات گفت: من شخصاً پیش‌بینی می‌کنم اصلاح‌طلبان حضور فعالی در انتخابات نداشته باشند، به دلیل اینکه شرکت در انتخابات امری یک‌طرفه نیست. الآن هم در زمانی هستیم که حضور سازماندهی‌شده اصلاح‌طلبان امکان‌پذیر نیست.

وی همچنین با اشاره به سخنان سید محمد خاتمی درباره شرایط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: من بحث شرایط را نمی‌کنم. معتقد هستم که نظری که آقای خاتمی گفته‌اند شرط گذاری نیست، بلکه تبیین فضاست. طبیعی است که کسانی که می‌خواهند با عنوان اصلاح‌طلبی در انتخابات شرکت کنند باید ظرفیت شرکت را داشته باشند. وقتی که دچار بحران‌های جدی در سطح اجتماع هستند، حتی اگر در سطوح مدیریتی اصلاح‌طلبان تصمیم بر حضور در انتخابات بگیرند؛ حلقه اتصالشان به بدنه اجتماعی قطع است. ازاین جهت من پیش‌بینی نمی‌کنم که اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کنند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه گفت: نظرات آقای خاتمی را هم شرط‌گذاری برای انتخابات نمی‌دانم، بلکه آنچه مطرح‌شده تبیین و ترسیم فضا است. بالاخره لیدر جریان اصلاح‌طلبی وقتی می‌خواهد مخاطب خود را دعوت کند باید فضا آماده باشد. اصول‌گراها هم همینطور هستند. این بحرانی که در اصول‌گرایان به وجود آمده، به خاطر این است که مخاطبان اصول‌گرایی رای‌شان جای دیگری است و مدیریت اصول‌گرایی جای دیگر است. همین هم بحران به وجود ‌آورده است.

ابطحی در پایان گفت: البته من فکر می‌کنم که فضا برای اصلاح‌طلبان به صورت فردی وجود دارد و ممکن است در جاهای مختلف به صورت فردی امکان حضور داشته باشند. اما همانطور که گفتم به صورت سازماندهی شده امکان حضورشان نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *