تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو برای احداث مجتمع فولاد اندیمشک

خورنا: نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار برای احداث مجتمع فولاد دنا در اندیمشک اختصاص یافت.

صیدعیسی دارایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار کرد: این مجتمع با تولید ۱.۵ میلیون تن فولاد در سال در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و با اعتبار ۴۰۵ میلیون یورو در اندیمشک و در شهرک صنعتی در حال ساخت است.

وی افزود: برای احداث این مجتمع مجوز زیست محیطی از سوی سازمان محیط زیست صادر شده و سایر امکانات نظیر، برق، گاز و مخابرات نیز فراهم شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جلسه‌ای با رئیس صندوق توسعه ملی و رئیس بانک صنعت و معدن، با پرداخت ۳۰۰ میلیون یورو برای اجرای این پروژه موافقت شد و امیدواریم که با اختصاص این اعتبار احداث این مجتمع شتاب بیشتری بگیرد.

دارایی با اشاره به آمار بالای بیکاری در اندیمشک تصریح کرد: اجرای این طرح و بهره‌برداری از آن علاوه بر تاثیر مستقیم در کاهش آمار بیکاری شهرستان تحول عظیمی در صنعت و اقتصاد استان خواهد داشت.

دارایی اولویت اول خود را حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم عنوان کرد و افزود: تلاش داریم که با راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا بتوانیم مشکل اشتغال را که دغدغه اصلی مردم و به خصوص جوانان است را تا حدود زیادی حل کنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که اجرای این‌گونه طرح‌های زیربنایی که با حمایت دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود پیشرفت شهرستان روند رو به رشد خود را ادامه داده و در این راه همه مسئولان با همدلی و اتحاد در این جهت بیش از پیش تلاش کنند.