پیش بینی ورود بیش از ۵ میلیون مهمان نوروزی به اهواز

خورنا: رئیس ستاد نوروزی شهرستان اهواز از پیش بینی ورود بیش از ۵ میلیون نفر مهمان نوروزی به اهواز خبر داد. عبدالعزیز فدعمی در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز با اشاره به اینکه اکثر قریب به اتفاق مسافران نورزی به خوزستان به این اهواز سفر می کنند، از مسافران نوروزی دعوت کرد که با توجه به فراهم سازی فضای مناسب توام با امنیت و شادی (ضمن در نظر گرفتن ایام فاطمیه) استان خوزستان و به ویژه اهواز را برای گذراندن تعطیلات نوروزی انتخاب کنند.

وی گفت: سال گذشته حدود ۵ میلیون مسافر نوروزی وارد اهواز شدند و پیش بینی می شود امسال بیش از این تعداد مسافر مهمان این شهر باشند.

فرماندار اهواز بیان کرد: بارندگی های اخیر طراوت و نشاط فضای سبز، پارک ها و سواحل را دوچندان کرده و فضاهای تفریحی به خصوص امکانات قایق سواری نیز مهیا شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای استقبال از مهمانان نوروزی و کاروانهای راهیان نور فراهم شده است، اظهار کرد: ۳۰۰ واحد آموزشی در قالب سه هزار کلاس آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است و ضمن بازرسی و رفع نواقص احتمالی، تمهیدات لازم در این مدارس از سوی ستاد اسکان آموزش و پرورش فراهم شده است.

فدعمی افزود: در هر یک از نواحی آموزش و پرورش یک مدرسه به عنوان ستاد مرکزی تعیین شده و کار هدایت و اسکان مسافران را بر عهده دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در محدوده ناحیه یک آموزش پرورش هنرستان حضرت آمنه ، ناحیه ۲ مدرسه استثنائی یگانه روبروی بیمارستان ابوذر، ناحیه ۳ دبیرستان الزهرا واقع در چهارراه آبادان و ناحیه ۴ مدرسه معرفت واقع در کیانپارس به عنوان ستاد اسکان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش تعیین شده اند.

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی اسکان شهرداری اهواز نیز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی اهواز پذیرای مسافران نوروزی است، گفت: از سوی ستاد اسکان شهرداری اهواز نیز ۸۰۰ تخته چادر برای اسکان مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

فدعمی اضافه کرد: محل استقرار این چادرها محل نمایشگاه بین المللی واقع در میدان شهید چمران، پارک لاله و پارک کارون واقع در ساحل شرقی رودخانه است.

فرماندار اهواز اظهار کرد: ستاد نوروزی اهواز تمهیداتی نظیر کشیک دستگاه های اجرایی خدمات رسان، مراکز عرضه ارزاق عمومی و دارو و درمان و نیزامداد رسانی را پیش بینی کرده و برنامه های فرهنگی و تفریحی مختلفی نیز برای این ایام در نظر گرفته شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *