شهردار آبادان: ۷۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی از چهره آبادان نیاز است

خورنا: شهردار آبادان گفت: طبق بررسیهای و تحقیقات انجام شده برای زدودن چهره محرومیت از آبادان نیاز به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

محمود رضا شیرازی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به طور مثال برای منطقه ذوالفقاری ۱۹ میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان، برای منطقه جمشید آباد ۱۶ میلیارد تومان، امیری و نواحی اطراف آن ۲۲ میلیارد تومان، کوی فرهنگیان ۱۱ میلیارد تومان، ابوالحسن  ۲۷ میلیارد تومان و فیه و کوی ملت نیز ۴۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهار کرد: این میزان اعتبار بر اساس نیاز به انجام اجرای زیر ساختها، آبهای سطحی، آسفالت، جدول کاری، پیاده رو سازی، فضای سبز، پارک محله ای، مبلمان شهری و احداث سرویسهای بهداشتی برآورد شده است.

شهردار آبادان تصریح کرد: همیشه روال بر آن بوده که دولتها برای بازسازی شهری که زیر ساختهایش در زمان جنگ نابود شده وقت بگذارند و آنگاه تحویل مردم دهند اما شهری همچون آبادان که پس از گذشت سالها هنوز زیرساختهایش دچار مشکل است نشان از آن دارد که بازسازی اش ناتمام مانده و فرآیند آن به طور کامل طی نشده و نیمه کاره رها شده است و هر چه می گوییم باز گوش شنوایی نیست.

شیرازی سهم اعتبارات عمرانی آبادان از بخش دولتی را تنها دو میلیارد عنوان کرد و یادآور شد: گرفتن اعتبارات مورد نیاز برای عمران و آبادانی شهر وظیفه کیست؟ ما در حد وسعمان کارهای محوله را انجام می دهیم اما پیگیری و چانه زنیها باید توسط نمایندگان و سایر مسئولان ارشد شهر انجام شود که انتظار می رود در این زمینه به طور جدی تری وارد شوند.

وی گفت: اگر روند تخصیص اعتبارات دولتی به همین منوال ادامه داشته باشد حداقل ۱۵ سال طول می کشد تا به عدد ۷۰۰ میلیارد تومان برسیم و این در حالی است که پس از گذشت این مدت باز هم نیاز به بازسازی مجدد داریم زیرا امکانات پس از گذشت سالها دچار استهلاک می شوند.

شهردار آبادان افزود: باید یک کار انقلابی در سطح شهر انجام شود تا بتوانیم شهر را از وضعیت کنونی اش خارج کنیم.

شیرازی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی سهم آبادان از آلایندگی های ناشی از پالایشگاه و پرداخت آن به خرمشهر اظهار کرد: درست است که خرمشهری ها زخم خورده جنگ هستند و مشکلات زیادی دارند اما نباید از سهم مردم جنگزده آبادان گرفته شود و به خرمشهری ها پرداخت شود.

وی با اشاره به اظهار نظر کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: این کارشناسان اعلام کرده اند آنقدر که شهر آبادان متاثر از آلایندگیهای ناشی از برخی کارخانجات فعال در خرمشهر همچون الکل سازی است خرمشهر تحت تاثیر آلایندگیهای صنعتی آبادان نیست اما متاسفانه نظریه کارشناسان برایشان مهم نیست و آنان حرف خود را می زنند و کار خودشان را انجام می دهند.

شهردار آبادان یادآور شد: باید ضرایب تعیین کننده میزان آلودگی که شهرهای آبادان و خرمشهر متاثر از آنان هستند اصلاح شود.

شیرازی از نمایندگان مجلس، امام جمعه و فرماندار آبادان خواست تا با ورود جدی به این موضوع  مسئله را پیگیری و به یک سرانجام خوبی برسانند.

وی با اشاره به پیگیری اش در این خصوص و از طریق دادستانی مالیاتی کشور اظهار کرد: دادستانی مالیاتی کشور انجام این کار را از آن جهت که مصوبه استانی نداشته است غیر قانونی اعلام کرده است.

شهردار آبادان تصریح کرد: بروز این مسئله زنگ هشداری بود برای مسئولان آبادان که بدانند تلاششان در انجام کارهای بزرگ در حد کافی نبوده است و نیاز به جدیت و پشتکار بیشتر دارد.

شیرازی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند طی سالهای گذشته توفیقی برای کمک به آبادان نداشته است، گفت: در نشستی که با مدیرعامل این سازمان داشتیم قرار شد تا در قالب توافقنامه و تفاهمنامه کمکهایی به شهر انجام شود ضمن آنکه ما به آنها اعلام کردیم که حاضریم مُبلغ آنان باشیم و بگوییم اعتبار را منطقه آزاد اروند پرداخت کرده و کار اجرایی را شهرداری انجام داده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا منطقه آزاد اروند با انجام به موقع و درست تعهدات خود جبران منافات کند.

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برخی ها در سطح شهر جنجال به راه انداخته اند که قصد شهردار از انجام کارهای عمرانی و خدماتی در سطح شهر تلاش برای کاندیداتوری مجلس است، معلوم نیست چرا در این شهر وقتی کسی می خواهد به وظیفه اش عمل کند و کار انجام دهد این شایعات را به راه می اندازند؟

شیرازی اظهار کرد: مجلس تابویی برای این شهر شده است که برای هر انسان خدمتگزاری مایوس کننده است، هدف ما خدمت کردن به شهروندان خوب و فهیم آبادانی است.

وی همچنین با اشاره به برخی شایعات منتشر شده مبنی بر رفتن وی از شهر تصریح کرد: من این مسئله را تکذیب می کنم، خیال آنانی که از ما خوششان نمی آید راحت باشد، من تا زمانی که شورا به این نتیجه برسد که دیگر نیازی نیست تا ما به تکلیفمان در این شهر عمل کنیم بر سر کار و وظیفه خود باقی می مانم.

شهردار آبادان یادآور شد: خوشبختانه در انجام کارها به نحوی عمل کرده ایم که می تواند الگوی مناسبی برای سایرین باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *