خرمشهر همچنان مظلوم...

احتمال تکرار فاجعه سد کارون۳ در خرمشهر/ قایق ها جای پل شناور را گرفتند+تصاویر

خورنا: پل شناور فرسوده ای که روستای منیخ را به شهر خرمشهر متصل می کند بدون تخصیص بودجه ای برای تعمیر آن، مدتی است تخریب و برداشته شده و دانش آموزان و مردم این روستا را بر آن داشته تا برای تردد ناچار از قایق استفاده کنند که این مساله احتمال وقوع حوادث ناگواری را در این منطقه در بر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مدتهاست که مسئولان شهر منیخ به منظور بهسازی پل شناور این روستا اقدام به تخریب آن کرده ولی به دلیل اختصاص ندادن بودجه برای تعمیر، آن را در گوشه ای از شرکت کشتی سازی مجاور رها کرده اند و مشکل جدیدی به مشکلات مردم این روستا افزوده اند. عبور مرور مردم در این منطقه یادآورر عبور مردم روستاهای محصور در پشت سد کارون سه است که چندی پیش سقوط مینی بوس حامل آنها به درون دریاچه پشت سد کارون باعث به وجود آمدن فاجعه و مرگ چندین نفر از مردم آن مناطق شد.

رضا یکی از دانش آموزان روستا در این خصوص به خبرنگار مهر می گوید: وقتی مدرسه ما تعطیل می شود برخی اوقات تا یک ساعت کنار رودخانه منتظر آمدن قایق برای انتقال ما به آن سمت رودخانه می مانیم که این امر باعث شده واقعا به دردسر بیفتیم.

وی می افزاید: بچه های روستا تحصیل را دوست دارند و گرنه این شیوه باعث ایجاد ترس و دلهره بین بچه های روستا شده است زیرا انتقال با قایق با وجود عمق بالای رودخانه بسیار خطرناک است ولی مجبوریم که به درسمان ادامه بدهیم.

۱۵ کیلومتر افزایش مسیر تا رسیدن به شهر

دهیار روستای منیخ خرمشهر نیز به خبرنگار می گوید: به دلیل تعمیرات پل شناور منیخ که این روستا را به شهر خرمشهر متصل می کند روستاییان مجبورند ۱۵ کیلومتر را جهت رسیدن به مرکز شهر طی کنند.

سید رضا ادریس پور در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان می کند: این پل شناور تنها راه ارتباطی بین این روستا و خرمشهر است و تا اندازه ای فرسوده شده بود و احتمال سقوط خودروهای عبور از آن به بستر رودخانه وجود داشت به همین دلیل مسئولان شهر در صدد برآمدند برای تعمیر آن آستین بالا بزنند.

وی با اشاره به مدت زمان تعمیر پل شناور این روستا افزود: مراحل تعمیر این پل مدتی است که شروع شده و پیش بینی می شود تا یک ماه به طول انجامد که در این مدت اهالی این روستا برای رسیدن به خرمشهر باید پس از طی مسافتی ۱۵ کیلومتری خود را به پل یادگار امام برسانند و پس از عبور از روی آن خود را به شهر برسانند.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

احداث پل یادگار امام در خارج شهر غیر کارشناسی است

دهیار روستای منیخ می گوید: احداث پل یادگار امام در فاصله ای دور از شهر کاری غیرکارشناسی بوده که فقط هزینه های زیادی را دربرداشته است.

تصریح می کند: متاسفانه عدم کار کارشناسی در گذشته سبب ایجاد این مشکلات در خرمشهر است چرا ساخت پلی بزرگ و با عظمت در ۱۵ کیلومتری خرمشهر در منطقه ای خالی از سکنه و در بیابان های خارج شهر که به جرات می توان گفت شاید هر نیم ساعت یک بار ماشینی از آن تردد کند، هیچ کارایی نداشته و هیچ دردی از مشکلات مردم دوا نکرده است.

وی اظهار می کند: این در حالی است که در این سوی شهر و در روستای منیخ مردم هنوز از پل شناوری استفاده می کنند که تنها یک ماشین می تواند از آن عبور کرده و علاوه بر آن بستر ایجاد خطراتی برای مردم است.

دهیار منیخ در بخشی دیگر به مشکلات راههای ارتباطی بین روستاها اشاره می کند و می گوید: جاده ارتباطی بین روستای منیخ و روستاهای محرزی همچنان بدون آسفالت و خاکی است و تلاشهای ما جهت قانع کردن مسئولین فرمانداری و سازمان منطقه آزاد تاکنون بدون نتیجه مانده است.

ادریس پور می افزاید: از مسئولان تقاضا دارم نیم نگاهی نیز به مشکلات روستاهای خرمشهر بکنند زیرا وضعیت این روستاها با توجه به جایگاه خرمشهر در کشور در شان اهالی آنها نیست.

دردسر سازی برخی مسئولین برای مردم

رئیس شورای شهر خرمشهر می گوید: برخی مسئولان بدون فکر و راه چاره دست به اقداماتی می زنند که باعث ایجاد دردسر و مشکلاتی برای مردم می شود.

سید جواد ادریس پور در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان می کند: متأسفانه برخی مسئولین با هدف خدمت رسانی به مردم، مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می کنند که در نهایت نه تنها مشکلی رفع نمی شود بلکه آنها را به دردسر و خطر هم می اندازد.

وی با اشاره به طرح تعمیر پل شناور منیخ می گوید: یکی از این موارد که سبب به وجود آمدن مشکلات، سختی ها و خطرات فراوانی برای مردم شده است اجرای مراحل بهسازی و بازسازی پل شناور منیخ خرمشهر است که محل تردد مردم بسیاری است.

رییس شورای شهر خرمشهر در این خصوص توضیح داد: چندی پیش متوجه شدیم که پل شناور منیخ به ورودی صابون سازی که محل تردد بسیاری از شهروندان شهری و روستایی بوده بدون اینکه قبل از آن برای تردد مردم چاره ای اندیشیده شود به علت خراب بودن باز شده و برای بازسازی و اصلاح به شرکت کشتی سازی منتقل شده است و به همین دلیل مردم مجبور هستند برای تردد از قایق و از وسط رودخانه رفت و آمد کنند.

ادریس پور با اشاره به خطراتی که شهروندان و روستاییان را در این مدت تهدید می کند، تصریح کرد: تردد از طریق قایق و از وسط رودخانه امری خطرناک برای مردم است و اگر کسی در رودخانه غرق شود چه کسی باید جوابگو باشد.

وی می افزاید: در این مدت مسئولین حتی بودجه ای برای این طرح تصویب نکرده بودند و راه دیگری برای تردد شهروندان آماده نکرده اند که این مساله مردم را با یک چالش و مشکلی دیگر مواجه کرده است.

رئیس شورای شهر خرمشهر اظهار می کند: پس از مراجعه شهروندان شهری و روستایی به شورا و بیان مشکل، موضوع از سوی شورا مورد بررسی قرار گرفت که متوجه شدیم که پل هنوز بر روی ساحل کنار شرکت قرار گرفته و هیچ کاری بر روی آن انجام نشده است و متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای حل این معضل صورت نگرفته است.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

عدم هماهنگی فرمانداری با شورای شهر

رئیس شورای شهر خرمشهر می گوید: سئوال من اینجاست چرا مسئولان همواره بدون فکر چاره کار انجام داده و به فکر عواقب آن نیستند؟ چرا بعد از جابجایی پل کسی دنبال حل مشکل بودجه آن نیست؟ چرا فرمانداری با شورای شهر هماهنگ نیست؟ چرا مسئولان بدون فکر و راه چاره به چنین کارهایی دست می زنند و باعث مشکلات بعدی برای مردم می شوند؟

ادریس پور با طرح این سوال از مسئولان می گوید: آیا با وجود این همه خطرات احتمالی مسئولان خود حاضر هستند بچه هایشان از رودخانه تردد کنند؟

وی تصریح می کند: مسئولان به فکر پیشگیری خطرات احتمالی و عواقب بعدی باشند، حداقل برای تردد مردم جاده خاکی میان پل ژیان زیرسازی و آسفالت شود تا مردم مجبور نشوند برای تردد ۲۰ کیلومتری را جهت آمدن به شهر طی کنند.

رئیس شورای شهر خرمشهر عنوان می کند: در جلساتی که با مسئولین منطقه آزاد داشتیم پیرامون این موضوع صحبت هایی کردیم که قول مساعدت دادند که در این راستا استدعای کمک از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را نیز برای حل این مشکل دارم.
———————————–

گزارش و عکس: مهدی بحرانی پور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس مملكت بي قانون و بي صاحب و بي هويت از اين بهتر نميشه اما مطمئنا بدتر از اين خواهد شد...