مردم چه میخواهند؟

دو پیشنهاد برای حل مناقشه برگزاری کنسرت در آبادان/ برگزاری رفراندوم محلی یا اجرای کنسرت در بصره!

خورنا: اگر فکر می کنید پیشنهاد اول خیلی خیلی جدی است و امکان اجرا ندارد پس پیشنهاد دوم را بخوانید که از آنهم جدی تر است!

به گزارش خورنا به نقل از فیدوس، حالا که مناقشه در مورد برگزاری یا عدم برگزاری کنسرت ها در آبادان از سوی موافقان و مخالفان آنقدر بالا گرفته که ظاهرا غیر قابل حل به نظر می رسد به طوری که یک طرف مجوز می دهد و دیگری لغو می کند و عن قریب است که محمد جواد ظریف وزیر کارکشته امور خارجه ایران، مذاکرات هسته ای را رها کند و بیاید پای مذاکره مخالفان و موافقان کنسرت ها در آبادان بنشیند، یک پیشنهاد جدی می تواند برگزاری رفراندوم شهری باشد.

تاکنون چنین رفراندومی در ایران سابقه نداشته و برای اولین بار خواهد بود که یک شهر پیشگام برگزاری رفراندوم محلی خواهد شد و نام آبادان که قبلا در فهرست اولین هایی مثل تلویزیون محلی، شبکه فاضلاب شهری، سیستم منظم اتوبوسرانی و غیره بوده و حالا آخرین شده بازهم در برگزاری اولین رفراندوم شهری خواهد درخشید و باعث فرهنگسازی برای دیگر مردم ایران خواهد شد.

بجاست این رفراندوم از طرف شورای شهر برنامه ریزی شود و آقای شیرازی هم که قبلا  در مورد برگزاری کنسرت ها اعلام بی طرفی کرده بر آن نظارت داشته باشد، به شرط آنکه تا آن موقع موضع بی طرفی اش نسبت به برگزاری یا عدم برگزاری کنسرت ها عوض نشود!

اگر هم فکر می کنید این پیشنهاد خیلی خیلی جدی است و امکان اجرا ندارد پس پیشنهاد دوم را بخوانید که از آنهم جدی تر است!

پیشنهاد دوم این است که کنسرت های آبادان به دلیل مرزی بودن این شهر در آنسوی مرز یعنی در خاک عراق برگزار شود.

بر اساس این پیشنهاد دیگر لازم نیست در آبادان و خرمشهر کنسرتی برگزار شود، به جای آن منطقه آزاد اروند می تواند با استاندار بصره هماهنگ کند و یک سالن سرپوشیده در آنسوی اروند احداث نماید و از این پس همه کنسرت هایی که در آبادان لغو خواهند شد در خاک عراق برگزار شود.

بدین ترتیب دیگر کنسرتی در آبادان برگزار نمی شود که کسانی ناراحت شود و برای دیگران هم ناراحتی درست کنند. ضمن اینکه علاقمندان کنسرت ها هم می توانند با کشتی زیبای نگین و نیز بلم های از قبل مهیا شده به آنسوی اروندرود بروند، کنسرت شان را ببینند و برگردند.

این پیشنهاد راه تعاملات دو کشور همسایه را بازتر از همیشه خواهد کرد. به طوری که اهالی بصره می توانند برای “توریسم درمانی” به آبادان بیایند و اهالی آبادان برای “توریسم موسیقی” به بصره بروند.

این پیشنهاد یک امتیاز مضاعف هم دارد و آن اینکه چون کنسرت ها در خاک کشور دیگری برگزار می شود محدودیتی در انتخاب خواننده کنسرت هم وجود نخواهد داشت به طوری که یک شب احسان خواجه امیری می خواند و یک شب اندی و کورس!