وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

۳۰ درصد تجارت کشور از طریق بندرامام صورت می گیرد

خورنا: وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۰ درصد کل تجارت کشور از طریق بندرامام خمینی(ره) صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی ظهر امروز در مراسم افتتاح آزاد راه پل زال – اندیمشک اظهار کرد: افتتاح این آزادراه می تواند روند توسعه و پیشرفت کشور را ارتقا دهد زیرا آزاد راه پل زال – اندیمشک در مسیری قرار دارد که تجارت کشور از طریق آن انجام می شود.

وی افزود: این آزاده در صورت تکمیل به بندرامام خمینی(ره) وصل می شود که هم اکنون ۳۰ درصد تجارت کشور از طریق این بندر صورت می گیرد به همین دلیل این آزاد راه می تواند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشد.

آخوندی عنوان کرد: این آزاد راه با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده است به گونه ای که افتتاح آن می تواند مقدمه ای برای مشارکت بخش خصوصی در سایر پروژه های این چنینی باشد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: توسعه بدون ارتباطات ممکن نیست و با توجه به اینکه عمده توسعه کشور با ارتباط مرکز با مراکزی همچون بندر امام محقق شده به همین دلیل بهره برداری از این طرح عظیم نقطه عطفی در توسعه هرچه بیشتر و تجارت منطقه است.

آخوندی همچنین با اشاره به نگاه جدی دولت برای توسعه بخش حمل و نقل در کشور اظهار کرد: حمل و نقل سریع، ایمن و به موقع از شاخص های بحث حمل و نقل است که مورد توجه وزارت راه و شهرسازی نیز به شمار می رود.

وی با بیان اینکه آزادراه ها می توانند حوادث رانندگی در کشور را کاهش دهد، گفت: توسعه آزادراه ها حتما باید مبتنی بر مشارکت بخش خصوصی باشد و ما باید تلاش کنیم به سمتی برویم که سهم بخش خصوصی را در این زمینه به حداکثر برسانیم و دولت در حد کوچکتری نقش داشته باشد.

آخوندی با بیان اینکه باید مدل های سرمایه گذاری بخش خصوصی را بهتر کرد و ما به دنبال یک اندیشه نو در این زمینه هستیم، تصریح کرد: در بحث راه آهن نیز وزارت راه به دنبال چندین برنامه مهم و اصولی است که در این خصوص اتصال خط ریلی خرم آباد به راه آهن جنوب از مهمترین برنامه های در دست اقدام این وزارتخانه خواهد بود.