ترکیب سرکه و جوش‌شیرین پاک‌کننده‌ای قوی و بی‌خطر

خورنا: شهریار نوری‌الاصل در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمار بالای مسمومیت‌های ناشی از استفاده از مواد سفیدکننده و شوینده به منظور نظافت و خانه تکانی در آخر سال، استفاده از این مواد را تهدید کننده برای سلامت افراد عنوان و تصریح کرد: خانم‌های خانه‌دار به هنگام استفاده از این مواد حتما رعایت نکات ایمنی را جدی بگیرند.

به گفته نوری‌الاصل مواد شوینده و پاک کننده با ترکیبات قلیایی یا اسیدی ضعیف جزء مواد سوزاننده هستند که سلامت خانم‌های خانه‌دار و اطفال را تهدید کرده و اگر کودکان به اشتباه این مواد را به صورت خوراکی مصرف کنند موجب سوختگی دستگاه گوارش آنها خواهد شد.
این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: این مواد همچنین به علت استفاده در محیط بسته موجب سوختگی دستگاه تنفس و مسمومیت‌های شدید با علائم سرگیجه، تهوع، تنگی نفس و کبودی چهره خواهد شد.
وی در خصوص ترکیب مواد سفید کننده با جوهر نمک هشدار داد و اظهار کرد: ترکیب این دو موجب انتشار گاز سمی کلر در فضا شده که می‌تواند منجر به سوختگی راه‌های تنفسی شود.
به گفته نوری‌الاصل گاز کلر تولید شده با رطوبت راه‌های هوایی تماس پیدا کرده و به اسید کلریدریک تبدیل می‌شود که یک اسید قوی و سوزاننده است.
این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه تماس مواد شوینده را با چشم و پوست بسیار خطرناک دانست و از خانم‌های خانه‌دار خواست تا به هنگام استفاده از این مواد نکات ایمنی مانند استفاده از ماسک، دستکش مخصوص و عینک کار را رعایت کنند.
وی توصیه کرد: خانم‌های خانه‌دار به جای استفاده از مواد شوینده پرخطر، از ترکیب جوش شیرین و سرکه به منظور نظافت استفاده کنند.
نوری‌الاصل در پایان از همه افراد خواست تا به هنگام بروز مسمومیت و یا هر مشکل دیگری در زمینه استفاده از مواد شوینده از خوددرمانی پرهیز کرده و مصدوم را هر چه سریعتر به مراکز درمانی انتقال دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *