در بیمارستان سینا شهرستان کارون؛

انجام نخستین عمل جراحی در بیمارستان سیار جمعیت هلال احمر خوزستان +عکس

خورنا: اتاق عمل و واحد مراقبت های ویژه (ICU) سیار جمعیت هلال احمر خوزستان درشهرستان کارون مستقر و نخستین عمل جراحی با موفقیت در آن انجام شد.

سید فتح اله هاشم نژاد رئیس اداره بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر خوزستان در گفتگو با خبرنگار خورنا در هندیجان اظهار داشت: بخش جراحی بیمارستان سیار این جمعیت با برپایی دو چادر بادی به عنوان بخش بهبودی ،مراقبت های ویژه ، استریل و پکینگ و رختکن جراحان و پرستاران و یک کانکس مخصوص جراحی در بیمارستان سینا شهرستان کارون راه اندازی و یک بیمار پس از بیهوشی جنرال با موفقیت تحت عمل جراحی قرار گرفت.

Picture 141سید فتح اله هاشم نژاد رییس اداره بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به برپایی کامل تجهیزات در مدتی کمتر از ۲ ساعت اهداف انجام مانور را ایجاد آمادگی در تیم های درمان اضطراری،کاهش زمان راه اندازی،تمرین در شرایط واقعی و بررسی کارکرد وسایل و تجهیزات اعلام نمود.

وی گفت: کادر درمانی مورد نیاز بیمارستان سیار ۱۳ نفر شامل جراح عمومی، متخصص بیهوشی، پزشک عمومی، پرستار، تکنسین اتاق عمل، تکنسین بیهوشی، بهیار و تیم راه اندازی و پشتیبانی می باشند که عموما از بین افراد داوطلب واجد ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری، دارا بودن تجربه در زمینه حوادث و توانایی کار در شرایط سخت انتخاب و به صورت افتخاری با جمعیت هلال احمر همکاری می نمایند.

انتهای خبر/ وهاب شیرعلی