جشنواره غذاهای سنتی روستاییان در خرمشهر برگزار شد +تصاویر

: مدیر مجتمع شهید محمدی سوره خرمشهرگفت: جشنواره غذاهای سنتی بین روستاییان بخش سوره خرمشهر در مجتمع شهید محمدی این روستا برگزار شد.

عبدالله حمودی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در راستای ترویج غذاهای سالم و سنتی و معرفی فرهنگ محلی و جلب مشارکت اولیای دانش آموزان این جشنواره را برگزار کردیم.
وی افزود: این جشنواره که در بین روستاییان برگزار شد مورد استقب عشایر غیور و بومی این مناطق قرار گرفت.
مدیر مجتمع شهید محمدی گفت: هشت روستای این منطقه در این جشنواره شرکت کردند که به دلیل واقع شدن این مناطق در کنار دریا اکثر غذاهای پخت شده از نوع غذاهای دریایی پخته شده با ماهی چون قلیه ماهی و صبور بود.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
حمودی اظهار کرد: روستاییان هنوز به همان سنت گذشته در پخت غذاهای سنتی، سالم و زیبا پایدار هستند و امیدواریم شهرنشینان هم با شرکت در این جشنواره ها که در روستاها برگزار می شود با نوع پخت غذاهای سنتی بومی مناطق خود هم آشنا شوند.
وی ادامه داد: خوشبختانه مردم شهرستان خرمشهر در تمام نقاط آن سنت های گذشتگان را فراموش نکردند و آن را سلسله وار به آیندگان خود منتقل می کنند.
مدیر مجتمع شهید محمدی به حضور مسئولین در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در این جشنواره معاونت اداره آموزش و پرورش خرمشهر و همچنین مسئولین شبکه بهداشت خرمشهر و چند تن از اعضای شورای روستای سوره حضور داشتند.
حمودی عنوان کرد: مسئولین شبکه بهداشت خرمشهر به نمایندگی دکتر الهه آلبوعلی را برای رسیدگی و بازرسی به این جشنواره ارسال کرده بودند که در نهایت وی رضایت و خرسندی خود را از رعایت بهداشت در بین روستاییان در پخت غذاها ابراز  کرد.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
وی تصریح کرد: امیدواریم این گونه جشنواره ها که روحیه نشاط و شادابی را در بین مردم به خصوص روستاییان محروم مناطق خرمشهر ایجاد می کند تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، غذاهای جنوبی و محلی که در خرمشهر پخت می شود در بین ایرانیان معروف است و مهمانان نوروزی که از این شهر دیدن می کنند سری نیز به رستوران های سنتی این شهر می زنند تا از غذاهای خوشمزه این منطقه خونگرم میل کنند، غذاهایی چون قلیه ماهی، صبور، مدفونه، امگشت، معلوگه، بخشی از غذاهای محلی عربی هستند که همه آنها با ماهی درست شده و به دلیل استفاده از ادویه جات های مخصوص از خوشمزه ترین غذاهای این مناطق به شمار می آیند.