عملیات تعقیب و گریز در شادگان و دستگیری ۴ شکارچی متخلف صید غیرمجاز

خورنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از عملیات تعقیب و گریز در شادگان و دستگیری چهار شکارچی متخلف صید غیرمجاز خبر داد.

سید محمدحسن فقیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان اقدام به انجام عملیات در روستای صراخیه کرد و ضمن حضور شبانه و انجام کمین در تالاب شادگان، متوجه حضور سه قایق که هر کدام دو راکب داشتند شد.

وی اضافه کرد: این افراد مشغول صید غیرمجاز ماهی بودند و یگان حفاظت محیط زیست این اداره طبق وظیفه اقدام به هشدار کرد که در ادامه تعقیب و گریز و تیراندازی هوایی موجب متوقف کردن متخلفین و دستگیری یک نفر از آنها شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان تصریح کرد: در حین این تعقیب متوجه شدیم که نفر دستگیر شده از ناحیه کمر به طور سطحی زخمی شده است لذا پس از ضبط وسایل و ادوات غیرمجاز شکار و صیادی فرد مجروح، وی را به بیمارستان برای مداوا منتقل کردیم.

وی افزود: در این عملیات چهار متخلف دیگر و نفر همراه با این متخلف در تاریکی شبانه فرصت فرار داشته و از محل متواری شدند.

فقیه خاطرنشان کرد: فرد دستگیر شده در این عملیات، در بازجویی اولیه توسط ماموران نیروی انتظامی صراحتا به شلیک چهار گلوله به سمت ماموران توسط دیگر سرنشین قایق پیش از هر گونه تیراندازی از سوی محیط‌بانان اعتراف کرد.

وی ادامه داد: متخلف مجروح در ادامه بازجویی‌ها هویت سرنشین دوم قایق که عامل اصلی درگیری مسلحانه و شلیک به سمت ماموران بوده را فاش کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان همچنین عنوان کرد: هم‌اکنون پرونده تخلف این دو متخلف در حال پیگیری در مراجع قضایی است.

وی در پایان ابراز داشت: وسایل ضبط شده توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شامل یک دستگاه الکتروشوکر، موتور برق، قایق موتوری و ۷۹ قطعه ماهی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *