نماینده آبادان: دولت تدبیر و امید تورم را مهار کرد

خورنا: یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش لجام گسیخته قیمت ها در دولت قبل گفت: مهار تورم یکی از بزرگترین اقدامات دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈسید حسین دهدشتیˈ پنجشنبه در نشست شورای اداری آبادان در تالار غدیر فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: تورم نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و باید به حداقل برسند.

وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در شش ماه فعالیت خود با مشکلات زیادی مواجه شد که بخشی از آنها ناشی از مدیریت غلط دولت های قبل بودند.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی، ایجاد آرامش در جامعه را از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید خواند و افزود: تعامل دولت و مجلس یکی از دلایل اصلی ایجاد آرامش در جامعه می باشد.

وی طرح هدفمندی یارانه ها را امری بسیار مهم و اصولی دانست و گفت: متاسفانه این طرح به درستی اجرا نشد.

دهدشتی با اشاره به پرداخت سالانه ۵۰۰ هزار میلیارد ریال یارانه نقدی توسط دولت افزود: اگر عواید حاصل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها طبق مصوبه مجلس در بخش تولید هزینه می شد به طور قطع مسایل و مشکلات کشور کمتر بود.

وی نامگذاری سال ۹۲ مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را یادآور شد و اظهار داشت: حماسه سیاسی با حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری تحقق یافت ولی حماسه اقتصادی به رغم تاکیدات مقام معظم رهبری هنوز تحقق پیدا نکرده است.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری قطعا در سال آینده محقق و عملیاتی می شود.

وی به ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این سیاست در حد شعار، همایش و سیمنار باقی ماند.

دهدشتی افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی در ۲۴ بند به ظرفیت های مادی و معنوی کشور، مزیت های منطقه و ظرفیت های علمی، واگذاری کارها به مردم و توجه به طبقات کم درآمد جامعه توجه دارد و مسوولان باید این سیاست را به خوبی اجرا کنند.

وی به نقش دانشگاه ها در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: همراهی دانشگاه برای حل مشکلات کشور لازم است.

امام جمعه آبادان نیز در این نشست به نزدیکی ایام نوروز اشاره کرد و گفت: مسافران زیادی در تعطیلات نوروز به آبادان سفر می کنند لذا شرایط برای میزبانی از این مسافران باید مهیا شود.

حجت الاسلامˈ علی ابراهیمی پورˈ واگذاری نیروگاه گازی آبادان را یادآور شد و افزود: مسوولان و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از واگذاری این نیروگاه به بخش خصوصی جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: افراد زیادی در نیروگاه گازی آبادان مشغول به کار هستند و واگذاری آن نگران کننده است.

امام جمعه آبادان با اشاره به نزدیکی ایام فاطمیه از مسوولان شهرستان خواست با سیاه پوش کردن ادارات به وظیفه فرهنگی، اخلاقی و دینی خود عمل کنند.

وی گفت: شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند با جدیت بیشتر آیین های سوگواری ایام فاطمیه اول و دوم را برگزار کنند.