بهره برداری از ۱۰۰ کیلومتر شبکه جدید فاضلاب در ماهشهر و بندر امام

خورنا: منظور حفظ منابع آبی خوزستان، مقدمات احداث ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب در ۱۰ شهر خوزستان از محل فاینانس بین المللی در اولویت قرار گرفت.

مجری طرح فاضلاب ماهشهر و بندر امام گفت: تمام خطوط ماهشهر و بندر امام به مرحله اجرا رسیده و هم اینک یکصد کیلومتر در مدار است.

به گزارش خورنا به نقل از ایلنا، فرزان عباسیان افزود: از مرداد پارسال ۲۰۰ کیلومتر عملیات شامل کلکتور، خطوط اصلی، شبکه های جمع آوری و خطوط فرعی در این دو شهر انجام شده است.

وی گفت: با توجه به برآوردهایی که صورت گرفت با اختصاص سالی ۴۰۰ تا  ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در کل استان اجرای شبکه فاضلاب این شهرها ۶۰ سال زمان می برد.

عباسیان افزود: در ماهشهر لیفت استیشن شماره شش و هفت و پنج بازسازی و در مدار قرار گرفته و ایستگاه هشت ماهشهر هم در مدار قرار دارد.

وی افزود: به منظور حفظ منابع آبی خوزستان، مقدمات احداث ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب در ۱۰ شهر خوزستان از محل فاینانس بین المللی در اولویت قرار گرفت که بنابه اهمیتی که وجود داشت عملیات اجرایی پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندرامام و بندر ماهشهر آماده اجرا شده است.

گفتنی است با اجرای طرح اوراق مشارکت درصد جمعیت تحت پوشش فاضلاب در ماهشهر از ۵۱ درصد به ۸۰ درصد و در بندر امام از ۴۰ درصد به ۷۵ درصد ارتقا یافته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *