نماینده بهبهان: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری آینده کشاورزی خوزستان را تضمین کرد

خورنا: شریعتی گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری آینده کشاورزی خوزستان را تضمین کرد

نماینده بهبهان در مجلس گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری نقش موثری در اشتغالزایی و افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان و ایلام خواهد داشت که قراراست از سال آینده وارد فاز عملیاتی جدید شود.

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، محمد باقر شریعتی در خصوص احیای کانال‌های زه‌کشی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان گفت : طرح ۵۵۰ هزار هکتاری موسوم به مقام معظم رهبری در خوزستان،  در سفر مقام معظم رهبری به خوزستان درسال  ۷۶ مصوب شد  که وسعت این طرح ۸۰۰ هزار هکتار بود که بخشی از آن اجرا شد اما در ادامه با مشکلاتی مواجه شد و به حالت نیمه متوقف درآمد.

نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در محدوده ایلام و خوزستان است، افزود: این طرح شامل ۸۰۰ هزار هکتار می شود که بخشی از آن اجرا شده بود و در حال حاضر  با ۵۵۰ هزار هکتاراراضی برای تسطیح کانالهای زه کشی همه مقدمات اجرایی این مهم فراهم شده است.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری  یک طرح مهم و موثر در حوزه کشاورزی خوزستان و ایلام است، تصریح کرد: این طرح که نقش موثری در اشتغالزایی و افزایش تولیدات کشاورزی  خوزستان و ایلام  خواهد داشت قراراست از سال اینده وارد فاز عملیاتی جدید شود.

شریعتی در خصوص دلایل معلق ماندن اجرای این طرح از سال ۷۶ تاکنون گفت: در سال ۷۶ بخشی از طرح اجرا شد اما ادامه کار به دلیل وضعیت زمین ها و نوع بافت خاک های منطقه به مطالعات بیشتری نیاز داشت که بعد از آن هم با کمبود بودجه و اعتبار مواجه شد و به حالت نیمه متوقف درآمد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به همت دولت یازدهم  برای از سر گیری و به سرانجام رساندن طرح موسوم به مقام معظم رهبری، افزود: دولت یازدهم با  تامین اعتبارات لازم  برای اجرای این طرح مصمم به پیگیری و به اتمام رساندن آن است.

نماینده بهبهان در مجلس  با یادآوری اینکه سال ۷۶ حضرت آقا به خوزستان سفری داشتند و در همان سفر   طرح ۸۰۰ هزار هکتاری تسطیح و زه کشی خوزستان به تصویب رسید، گفت:  چون مقام معظم رهبری خصا  پیگیراجرای طرح بودند این پروژه  به طرح موسوم به مقام معظم رهبری مشهور شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در خصوص منابع تامین اعتبار برای اجرای طرح موسوم به مقام معظم رهبری ، تصریح کرد: در این طرح بیشتر به صورت فاینانس عمل می شود و  بخشی  از اعتبار لازم از بودجه جاری کشاورزی تامین خواهد شد.

شریعتی ادامه داد:  ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی با پیشنهاد رئیس‌جمهور و موافقت مقام معظم رهبری برای تجهیز، نوسازی اراضی خوزستان به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مصوب شده است.

عضوکمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می رود در سال ۹۳ با توجه به تامین اعتبارات لازم و فراهم شدن مقدمات لازم، اجرای  طرح با شدت و جدیت بیشتری پیگیری شود تا آینده مطمئن تری در رابطه با افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان و ایلام و توسعه این مناطق رقم بخورد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *