تاسیس باغ موزه دفاع مقدس دزفول

خورنا: رییس کمیسیون فرهنگی و سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول از تصویب اجرای طرح باغ موزه دفاع مقدس در نشست کمیسیون فرهنگی این شورا با حضور مسئولان لشگری و کشوری خبر داد.

رییس کمیسیون فرهنگی و سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول از تصویب اجرای طرح باغ موزه دفاع مقدس در نشست کمیسیون فرهنگی این شورا با حضور مسئولان لشگری و کشوری خبر داد.

ˈحسین گلستانباغˈ  افزود: با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ مقاومت و نیز ایستادگی و جانفشانی مردم دزفول در دوران دفاع مقدس ، لذا ضرورت احداث باغ موزه دفاع مقدس در دستور کار مدیریت شهری دزفول قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شهر دزفول با گذشت بیش از ۲۵ سال از پایان جنگ تحمیلی از وجود باغ موره دفاع مقدس محروم بوده افزود: دزفول به عنوان معراج شهدای ایران ، لیاقت ، شایستگی و استحقاق داشتن یکی از بهترین باغ موزه های دفاع مقدس را دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول که با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد کلیات اجرای طرح باغ موزه دفاع مقدس دزفول به تصویب رسید.

گلستانباغ همچنین از تصویب مراحل اجرای این طرح از جمله تعیین کارگروه و دبیر پیگیری طرح ، اختصاص زمین ، فراخوان نظر کارشناسان ، انتخاب مشاور و انجام مطالعات و طراحی ، همچنین جذب اعتبار برای ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس خبر داد.

به واسطه ایستادگی ، رشادت و جانفشانی مردم دزفول در دوران دفاع مقدس ، شورای عالی انقلاب فرهنگی روز چهارم خرداد را به عنوان روز دزفول در تقویم ملی به ثبت رساند.

مردم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس علاوه بر تقدیم ۲۶۰۰ شهید ، با ایستادگی در برابر حملات هوایی ، موشکی و توپخانه ای دشمن نقش مهمی در پشتیبانی از رزمندگان اسلام داشتند