هشدارهای ویژه تردد در مناطق عملیاتی برای راهیان نور

خورنا: رییس مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: کاروان‌های راهیان برای داشتن سفری ایمن، به توصیه‌ها و هشدارهای ویژه تردد در مناطق عملیاتی توجه کنند.

دکتر سید اسداله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: کاروانیان راهیان نور برای تردد در مناطق عملیاتی، توجه داشته باشند که به اشیا مشکوک نزدیک نشوند.

 

وی ادامه داد: این افراد توجه داشته باشند که در مسیر تردد، از معابر تعیین نشده عبور نکنند و از معابر خارج نشوند زیرا خطر انفجار مین وجود دارد.

 

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان افزود: سعی کنند از آب و غذاهای بسته‌بندی شده استفاده کنند. همچنین در روشنایی هوا در مناطق عملیاتی تردد داشته باشند و از تردد در تاریکی در این مناطق اجتناب کنند. کاروانیان راهیان نور و مسافران نوروزی هنگام وقوع هر حادثه‌ای علاوه بر تماس با شماره ۱۱۵ اورژانس، می‌توانند شماره‌های مرکز EOC را در اختیار داشته باشند.

 

موسوی گفت: تدابیر لازم در جهت اجرای طرح امداد نوروزی از ۱۵ اسفندماه در استان خوزستان اندیشیده شده و آمبولانس، دارو و همچنین اقلام آموزشی و فرهنگی ویژ ه مسافران نوروزی و راهیان نور، تامین شده است.

 

وی اظهار کرد: در جهت پوشش امدادی مطلوب سفرهای نوروزی و سفر کاروان‌های نور در خوزستان، توافقی با هلال احمر در استان صورت گرفته که در این جهت تعدادی پایگاه امدادی دایر می‌کند و قرار بر این است که جمعیت هلال احمر وظیفه ذاتی خود را در این زمینه انجام دهد و جاهایی که اکیپ‌های اورژانس ۱۱۵ مستقر است، امر انتقال مصدومان ترافیکی و بیماران را به اورژانس واگذارند و خود به دیگر امور امداد و نجات بپردازند. از این رو از موازی کاری و دوباره کاری جلوگیری می شوند.

 

رییس مرکز فوریت های پزشکی خوزستان تصریح کرد: علاوه بر هلی کوپتر امدادی هلال احمر، با هوا نیروز نیز مکاتبه شده که ۲ هلی کوپتر آمبولانسی برای استان خوزستان تامین شود تا اورژانس هوایی خوزستان در طرح امداد نوروزی، پوشش هوایی را به طور مطلوب انجام دهد.