هشدارهای ویژه تردد در مناطق عملیاتی برای راهیان نور

خورنا: رییس مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: کاروان‌های راهیان برای داشتن سفری ایمن، به توصیه‌ها و هشدارهای ویژه تردد در مناطق عملیاتی توجه کنند.

دکتر سید اسداله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: کاروانیان راهیان نور برای تردد در مناطق عملیاتی، توجه داشته باشند که به اشیا مشکوک نزدیک نشوند.

 

وی ادامه داد: این افراد توجه داشته باشند که در مسیر تردد، از معابر تعیین نشده عبور نکنند و از معابر خارج نشوند زیرا خطر انفجار مین وجود دارد.

 

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان افزود: سعی کنند از آب و غذاهای بسته‌بندی شده استفاده کنند. همچنین در روشنایی هوا در مناطق عملیاتی تردد داشته باشند و از تردد در تاریکی در این مناطق اجتناب کنند. کاروانیان راهیان نور و مسافران نوروزی هنگام وقوع هر حادثه‌ای علاوه بر تماس با شماره ۱۱۵ اورژانس، می‌توانند شماره‌های مرکز EOC را در اختیار داشته باشند.

 

موسوی گفت: تدابیر لازم در جهت اجرای طرح امداد نوروزی از ۱۵ اسفندماه در استان خوزستان اندیشیده شده و آمبولانس، دارو و همچنین اقلام آموزشی و فرهنگی ویژ ه مسافران نوروزی و راهیان نور، تامین شده است.

 

وی اظهار کرد: در جهت پوشش امدادی مطلوب سفرهای نوروزی و سفر کاروان‌های نور در خوزستان، توافقی با هلال احمر در استان صورت گرفته که در این جهت تعدادی پایگاه امدادی دایر می‌کند و قرار بر این است که جمعیت هلال احمر وظیفه ذاتی خود را در این زمینه انجام دهد و جاهایی که اکیپ‌های اورژانس ۱۱۵ مستقر است، امر انتقال مصدومان ترافیکی و بیماران را به اورژانس واگذارند و خود به دیگر امور امداد و نجات بپردازند. از این رو از موازی کاری و دوباره کاری جلوگیری می شوند.

 

رییس مرکز فوریت های پزشکی خوزستان تصریح کرد: علاوه بر هلی کوپتر امدادی هلال احمر، با هوا نیروز نیز مکاتبه شده که ۲ هلی کوپتر آمبولانسی برای استان خوزستان تامین شود تا اورژانس هوایی خوزستان در طرح امداد نوروزی، پوشش هوایی را به طور مطلوب انجام دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *