تشکیل کارگروه های تخصصی برای حمایت از فعالان صنعتی خوزستان

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان از تشکیل کارگروه هایی تخصصی برای حمایت همه جانبه از واحد ها و فعالان و سرمایه گذران بخش صنعت در استان خوستان خبر داد.

ˈامید حاجتیˈ در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل جدید و قدیم شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان که چهارشنبه در سالن اجتماعات اداره کل صنعت ،معدن و تجارت استان برگزار شد گفت:این کمیته های تخصصی در راستای تسهیل در امور و رفع مشکلات فعالان و سرمایه گذاران بخش صنعتی استان خوزستان تشکیل شده است.

وی بیان داشت : در استان خوزستان همپای توجه به سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار باید حمایت از شرکت های تولیدی صنعتی نیز در دستور کار مسوولان باشد.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان اظهار داشت: تشکیل کارگروه های تخصصی کمک می کند تا با بررسی مشکلات سرمایه گذاران زمینه تولید اشتغال برای جوانان استان نیز فراهم شود.

حاجتی بیان داشت: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران افرادی هدایت بخش های مدیریتی را برعهده دارند که از شایستگی ،کارآمدی و صداقت برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه جابجایی مدیران نشان بی کفایت مدیر تودیع شده نیست, گفت: اگر گاهی شاهد هستیم که مدیری جای خود را به مدیر دیگر می سپارد این نشانه عدم توانایی مدیر تودیع شده نیست ،بلکه تغییر و تحولات موجب وارد عرصه شدن تفکرات جدید از سوی یک مدیر و استفاده از تجارب مدیری تودیع شده در مسوولیتی دیگر می شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه باید از ظرفیت افراد باسابقه سازمان ها در حوزه مدیریتی استفاده کرد ,افزود: امیدواریم از این پس شاهد این باشیم که مدیران جدید از بدنه دستگاه ها انتخاب شوند .

وی افزود: شهرک های صنعتی استان خوستان ازظرفیت بسیار خوبی برای توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال برخورداراست است و در حال حاضر ۷۰ شهرک صنعتی شامل ۳۳ شهرک و ۳۷ ناحیه صنعتی دراستان خوزستان فعال است.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان بیان کرد: از مدیر عامل جدید شهرک های صنعتی استان خوزستان انتظار داریم با ایجاد زیر ساخت هایی در حد استاندارد در شهرک های صنعتی انگیزه سرمایه گذاران وصنعتگران را برای حضور در استان خوزستان بیشتر کنند.

حاجتی افزود: همچنین در برنامه ریزی ها باید توجه به توسعه خوشه های صنعتی در شهرک های صنعتی در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی شهرک مشترک ایران و چین در استان خوزستان ,گفت: می توان با برنامه ریزی شرایط تشکیل شهرک صنعتی مشترک با برخی از کشور ها را فراهم کرد تا هم از ظرفیت سرمایه گذاری و سرمایه گذاران خارجی استفاده شود .

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان افزود: همچنین می توان با استفاده از توانایی نواحی صنعتی در راستای توسعه مناطق روستایی و ایجاد اشتغال برای روستاییان نیز استفاده کرد که با این امر جلوی مهاجرت روستاییان به شهر ها نیز گرفته خواهد شد.

حاجتی همچنین خواستار بازنگری و بررسی در خصوص قراردادهای منعقد شده سال های قبل واحدهای صنعتی شد و گفت: در گذشته افرادی در ازای گرفتن زمین و سوله تعهداتی را داده اند که این تعهدات اجرایی نشده و باید تصمیاتی جدی در این خصوص اخذشود.

گفتنی است در این مراسم از زحمات رضا طاهری مدیرعامل قدیم شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان تقدیر شد و اخلاق محمدیان به عنوان مدیر عامل جدید این شرکن معرفی گردید.