تخصیص اعتبارات به شهرهای خوزستان بر اساس ۱۰۰ شاخصه تعیین می شود

خورنا: معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به رویکرد این استانداری در جهت توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات به شهرهای مختلف استان گفت: قرار است تا در جهت تخصیص سهم شهرها از محل اعتبارات استانی در سال ۹۳، بر اساس ۱۰۰ شاخصه معرفی شده اقدام شود.

فرج اله خبیر در گفتگو با خبرنگار مهر از آموزش و پرورش، بهداشت، درمان، اقتصادی و غیره به عنوان برخی از این شاخصه ها نام برد و افزود: دوری یا نزدیکی وضعیت هر شهر با شاخصهای تعیین شده در توزیع اعتبارات عمرانی  اثرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر آنکه شاخصهای تعیین شده مبنای اصلی توزیع اعتبارات خواهد بود اظهار کرد: باید در توزیع اعتبارات با توجه به شاخصه ها و لزوم کاهش فاصله شهرها با شاخصه های تعیین شده اقدام شود.

خبیر با اشاره به وضعیت خاص شهرستانهای آبادان و خرمشهر در بحث زیر ساختها تصریح کرد: باید برخی از اصلاحات عمرانی، فنی و هندسی معابر و خیابانها، برق و آب و غیره در جهت بهبود وضعیت شهری انجام گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان از تشویق مردم به نوسازی منازل خود با بهره گیری از تسهیلات بانکی که از طریق دولتی و با بهره معقول و منطقی در اختیار آنان قرار داده می شود به عنوان یکی از راه حل های عبور از وضعیت بافت فرسوده شهری عنوان کرد.

خبیر با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر الحاق شهرهای آبادان و خرمشهر به محدوده منطقه آزاد اروند گفت: امید می رود تا این تصمیم دولت بتواند به توسعه این دو شهر، افزایش سرمایه گذاریها در بخشهای خدماتی، صنعتی و بازرگانی، گسترش ساخت و سازها در بخشهای تجاری و مسکونی، رونق کسب و کار و تجارت منجر شود.

وی با اشاره به موقعیت خاص و استراتژیکی آبادان از حیث دسترسی به انواع راه های مواصلاتی همچون هوایی، دریایی، زمینی و ریلی، وجود بنادر متعدد، دسترسی به آبهای آزاد، وجود صنایع نفتی، پتروشیمی، خدماتی و تولیدی ابراز امیدواری کرد تا توسعه محدوده منطقه آزاد اروند بتواند کمک شایانی در جهت گسترش فعالیتها داشته باشد.

خبیر افزود: با رونق اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر شاهد حضور منابع انسانی تحصیل کرده در این مناطق خواهیم بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه این مناطق از حیث بندری از ظرفیت بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است و از این رو نیاز به امکانات جدید و ظرفیتهای جدید داریم.

خبیر در خصوص دلائل برخی از عقب ماندگیهای استان خوزستان تصریح کرد: رفتار و عمل مدیران باید بر اساس برنامه باشد چنانچه مدیری دست به انجام کارهای بی برنامه در بخشهای مختلف همچون زیر ساختی بزند نه تنها رونق و توسعه را موجب نشده بلکه بر پیکره شهر نیز آسیب جدی وارد می کند، تنها مدیر کارآمد توان انجام بنامه های درست و بنامه ریزی شده را دارد.