مسجد نجفیه دزفول از موثرترین مکان‌ها برای بازدید راهیان نور است

خورنا: عضو شورای اسلامی شهر دزفول گفت: مسجد نجفیه این شهرستان از مهمترین مکان‌ها برای بازدید راهیان نور است زیرا یکی از قتلگاه‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌آید.

محمد حسن فضیلت پناه در حاشیه یادواره ۱۲۰ شهید منطقه مسجد نجفیه دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: شهدا از ابتدای خلقت برای رسیدن به این مقام، تعیین و انتخاب شده بودند و خوشا به‌حال این سبک‌بالان که این چنین آسوده دست از دنیا کشیدند.

عضو شورای اسلامی شهر دزفول ابراز داشت: مسجد نجفیه یکی از قتلگاه‌های دوران دفاع مقدس بوده که علاوه بر شهدای رزمنده، ۱۳ شهید در این مکان مقدس با پرتاب موشک‌های اسکات نیروهای بعثی به شهادت رسیدند که ۱۰ نفر از آنان نوجوان بودند.

همچنین عضو هیئت امنای هیئت رزمندگان و عاشقان ثارالله دزفول در پایان این مراسم گفت: این بهترین مکان برای بازدید کاروان راهیان نور بوده که به عنوان قتلگاه شهدا از آن دیدن و معنای مقاومت و پایداری را در پایتخت مقاومت ایران اسلامی درک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، یادواره ۱۲۰ شهید پایگاه مقاومت بسیج و منطقه نجفیه دزفول با حضور خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، فرماندار ویژه دزفول و جمعی از مسئولان و اعضای شورای شهر دزفول در این مسجد برگزار شد.

در این محفل معنوی حاج صادق آهنگران شعر و مدحی در خصوص این ۱۳ شهید سروده و برنامه‌های فرهنگی از جمله خاطره‌گویی، پخش کلیپ، پخش تصویری خاطرات آقای بیگدلی نوجوان باقیمانده و مجروح از پرتاب موشک و ۱۳ شهید به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری فارس در ۱۹ اسفندماه سال ۱۳۶۲ با پرتاب موشک‌های صدام، ۱۳ نوجوان منطقه مسجد نجفیه دزفول به شهادت رسیدند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *