نماینده مجلس: شرایط آشتی ملی را فراهم کنیم

خورنا: عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس، با بیان این‌که باید برای رفع کاستی‌ها از تمام نیروهای نظام استفاده کرد، گفت: دلسوزی برای نظام و ادامه حیات آن در آشتی ملی تجلی پیدا می‌کند.

انوشیروان محسنی بندپی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: تحولات و حرکت‌های عمومی اخیر در شرق و غرب عالم اعم از کشورهای اسلامی و غیراسلامی علیه استبداد و بی‌عدالتی نشان داد که بشر امروز خواسته‌ها و مطالباتی دارد که بر آوردن آنها با مناسبات و نظام‌های سیاسی و اقتصادی فعلی قابل تحقق نیست.

وی افزود: می‌دانند و می‌دانیم که انقلاب ما با تکیه بر اصول اسلامی و تعلیمات و توصیه‌های معمار کبیر انقلاب بر این امر اهتمام داشته است، بنابراین اکنون شرایط و فرصت مناسب برای نقش‌آفرینی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در عرصه مناسبات بین‌المللی بیش از پیش فراهم است.

محسنی با بیان اینکه “برای رسیدن به این مقصود باید از توان همه نیروها و جریانات داخل نظام بهره برد”، اظهار داشت: در شرایط و فرصت بی‌نظیر کنونی که جهان در جستجو گزینه و راه‌حل جدید است باید با استفاده از تمام توان ضمن رفع کاستی‌ها، با دست پرتر و ایده‌ها و برنامه‌های جامع‌تر در عرصه مناسبات بین‌المللی مشارکت فعال داشته باشیم و به عرضه راه‌حل‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مناسب با نیازهای واقعی انسان‌های امروزی پرداخته شود.

وی با اشاره به برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: باید در این شرایط حساس، قهرها، تنگ‌نظری‌ها و انحصارطلبی‌ها کنار گذاشته شود و شرایط آشتی ملی فراهم شود چرا که انقلاب ایران دوران تاسیس را پشت سرگذاشته و تثبیت شده است و توطئه‌ها و دشمنی‌های استکبار جهانی برای انقلاب ایران تهدید جدی به حساب نمی‌آید.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروز دیده می‌شود که برخی مسائل واهی و دسیسه‌های نخ‌نما مطرح می‌شود، هدفی جز کندکردن سرعت و حرکت انقلاب ندارند.

محسنی با درخواست از عقلا برای رفع کدورت‌ها و مشکلات، تصریح کرد: دلسوزی به نظام و ادامه حیات افتخارآمیز آن در آشتی ملی تجلی دارد.

وی ادامه داد: مسیر توسعه موفقیت در تمامی عرصه‌ها از توسعه در آموزش و پرورش می‌گذرد بنابراین منطق برنامه‌ریزی حکم می‌کند هزینه‌های کافی صرف توسعه و ارتقا آموزش و پرورش شود تا ناگزیر به پرداخت هزینه‌های سهمگین نشویم ضمن آنکه بسیاری از تغییرات انجام گرفته نه تنها تحولی بنیادی محسوب نمی‌شود بلکه تخریب است.

محسنی از تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس، استفاده از دبیران مازاد مقطع بالاتر در مقطع دیگرو افزایش تراکم کلاس‌ها انتقاد کرد و خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: نسبت به تهیه لایحه تعیین وضعیت معلمان شهرهای مرزی درخصوص دریافت مزایای نوار مرزی اقدام کنید چرا که در قانون فقط به نام دهستان‌های مرزی اکتفا شده و کسانی که در شهرهای مرزی خدمت می‌کنند از دریافت این مزیت محروم مانده‌اند.

وی درباره تامین سوخت گازوئیل حمایتی مناطق کوهستانی به ویژه بخش سیل زده کلاردشت به وزیر نفت تذکر داد و از وعده‌های تحقق نیافته نسبت به پرداخت هزینه‌های سیل کلاردشت با گذشت چهار ماه از این اتفاق انتقاد کرد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در ادامه بیان کرد: اقدامات معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی شرایطی را ایجاد کرده که مشکلات عمده‌ای در راه توسعه و عمران و خدمات به مردم را به وجود آورده است.

محسنی بندپی، هم‌چنین از وزیر راه و شهرسازی تخصیص اعتبار نسبت به اجرایی شدن راه نوشهر به نور به عنوان مصوبه سفر اول هیئت دولت را خواستار شد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ماه آینده زمان ارائه بودجه سالانه توسط دولت است، اظهار داشت: متاسفانه طبق اطلاعات رسیده، هنوز اقدامی جدی در تدوین لایحه بودجه ۹۱ صورت نگرفته است.