فرماندار اندیمشک: ترویج فرهنگ مطالعه بستر حل ناهنجاری‌های اجتماعی است

خورنا: فرماندار اندیمشک گفت: ترویج فرهنگ مطالعه بستر حل ناهنجاری‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، حمیدرضا گودرزی صبح امروز در در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اندیمشک که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید اندیمشک با هدف بررسی راهکارهای عملی نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در شهرستان تشکیل شد.

وی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بستر حل بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه است و موجب مرتفع شدن مشکلات عمومی و ناهنجاری‌های اجتماعی شهرستان خواهد شد.

فرماندار اندیمشک تصریح کرد: تقویت باورهای دینی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان امروزه در سایه ترویج مطالعه مفید محقق می‌شود، پس لازم است حل مشکلات و دغدغه‌های مربوط به امر کتابخوانی و فرهنگ سازی در زمینه مطالعه در اولویت باشد.

در ادامه این جلسه، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اندیمشک گزارشی از کارهای انجام شده و نیازهای این اداره ارائه کرد.

فریبا لطفی بافنده با بیان اینکه وجود یک کتابخانه برای ۲۵ هزار نفر جمعیت یک حد نصاب استاندارد است افزود: در اندیمشک برای هر ۱۶ هزار نفر یک کتابخانه وجود دارد.

وی ادامه داد: در هفت کتابخانه این شهرستان ۱۱۶ هزار جلد کتاب موجود است که حدود ۵ هزار جلد دیگر باید به این کتاب‌ها افزوده شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اندیمشک افزود: یکی از مهمترین کارهایی که باید با همت همه ادارات و نهادها صورت پذیرد تشویق شهروندان به مطالعه است که در این راستا اداره کتابخانه‌ها تلاش زیادی داشته است.

وی، افتتاح سه کتابخانه در سال ۹۲، راه اندازی ایستگاه‌های مطالعه، برگزاری مسابقات کتابخوانی، مسابقه اینترنتی، نمایشگاه‌های مختلف و اهدای کتاب رایگان را از جمله فعالیت‌های انجام شده در کتابخانه‌های عمومی برای تشویق به مطالعه عنوان کرد.