مدیر فرهنگی و آموزشی منطقه آزاد اروند خبر داد

برگزاری نخستین مسابقه عکس با موضوع اسب اصیل عرب در منطقه آزاد اروند

خورنا: مدیر فرهنگی و آموزشی منطقه آزاد اروند از برگزاری نخستین مسابقه عکس با موضوع اسب اصیل عرب در منطقه آزاد اروند خبر داد.

بهروز نشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: نخستین مسابقه عکاسی با موضوع اسب اصیل عرب با هدف معرفی این ویژگی منحصر به فرد و ارج نهادن به پیشینه و تاریخ فرهنگ غنی استان خوزستان در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات با موضوعاتی نظیر «پرورش، نگهداری، مسابقات ورزشی اسب‌سواری، زندگی اسب و انسان و غیره» با حضور عکاسان توانمند خوزستانی برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی و آموزشی منطقه آزاد اروند تصریح کرد: خوزستان قطب کشور در پرورش اسب اصیل عرب، کهن‌ترین گونه و تنها نژاد به لحاظ زیبایی و مقاومت بوده که در تاریخ و زندگی انسان نقش به‌سزایی بازی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است و این مسابقه در دو بخش تک عکس و مجموعه برگزار می‌شود.

نشان اضافه کرد: هر عکاس مجاز است در بخش تک عکس، حداکثر ۱۰ تصویر و در بخش مجموعه بین شش تا ۱۰ تصویر را به صورت لوح فشرده یا به آدرس ایمیل Photo.Arvand@Gmail.com ارسال کند.

وی گفت: زمان برگزاری مسابقه اسب سواری جمعه ۲۳ اسفند ۹۲ در محل پیست اسب سواری آبادان است و مهلت ارسال و تحویل آثار به دبیرخانه مسابقه حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه سال جاری است.

مدیر فرهنگی و آموزشی منطقه آزاد اروند با اشاره به عوامل و شرایط انتخاب و داوری این مسابقه بیان کرد: داوری و انتخاب آثار در ۲۷ اسفندماه سال جاری صورت میگیرد و تاثیرگذاری، خلاقیت، ترکیب‌بندی مناسب، کیفیت تکنیکی عکس از عوامل و شرایط انتخاب و داوری آثار است.

وی ادامه داد: عکاسان جهت صدور و دریافت کارت شناسایی عکاسی می‌توانند تا یک ساعت پیش از برگزاری مسابقه به مسئولین مستقر در پیست اسب دوانی منطقه مراجعه کنند.

به گزارش خورنا، جوائز نفیسی به نفرات برتر دو گروه تک عکس و مجموعه عکس تعلق خواهد گرفت و نمایشگاه عکسی از آثار برگزیده این مسابقه دایر خواهد شد.