بخشدار زیدون: زیدون مهیای پذیرایی از ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی است

خورنا: بخشدار زیدون گفت: سردشت زیدون برای یک‌صد و ۵۰ هزار نفر مسافر نوروزی مهیا شده است.

آرمین ساعد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: یک‌صد و ۵۰ تخته چادر در محل پارک‌های ساحلی، شقایق و دولت جهت استفاده میهمانان از سوی شهرداری سردشت برپا می‌شود که ظرفیت هر تخته چادر به‌طور متوسط ۶ نفر است.

وی افزود: ۵۰ اتاق در محل پارک‌ها و همچنین اطراف امامزاده اباذر(ع) توسط شهرداری آماده‌سازی و در اختیار میهمانان قرار خواهد گرفت که ظرفیت پذیرش هر اتاق به‌طور متوسط هشت نفر است.

بخشدار زیدون با تاکید بر اینکه ۲۲ مدرسه که شامل ۹۰ کلاس درس از سوی اداره آموزش و پرورش زیدون آماده‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: تمام مسئولان جهت خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی آماده پذیرایی هستند.

وی ادامه داد: تعداد یک‌صد سرویس بهداشتی و ۲۰ حمام توسط شهرداری سردشت آماده و مورد استفاده مسافران قرار خواهد گرفت.

ساعد تصریح کرد: در مجموع ظرفیت فراهم شده این منطقه برای پذیرش مهمانان نوروزی روزانه ۲ هزار نفر است.

وی ادامه داد: به‌ دلیل شرایط خوب آب و هوایی و زیرساخت های تفریحی و فضاهای گردشگری و زائران امامزاده اباذر (ع) در مجموع این منطقه در طول ایام نوروز پذیرای بیش از یک‌صد و ۵۰ هزار مسافر نوروزی خواهد بود.

بخشدار زیدون از آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی جهت پذیرایی از مهمان نوروزی در منطقه زیدون خبر داد و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی شهر روزانه جهت رفاه حال زائران و مسافران نوروزی باید اقدامات خود را تشریح و گزارش دهند.

وی از تشکیل کمیته‌های اداری و پشتیبانی، اطلاع‌رسانی، رسیدگی به شکایات، ‌امداد و نجات، بهداشتی و درمانی، انتظامی و امنیتی، نظارت بر صنوف، فرهنگی و‌‌ ‌هنری، حمل و نقل خدمات جاده‌ای، اسکان و اقامت و خدمات‌‌ ‌شهری و رفاهی خبر داد.

ساعد ابراز داشت: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید و ابلاغ دستورالعمل تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی توسط مقام عالی وزرات کشور و باید همه دستگاه‌ها و نهادها نسبت به اجرای وظایف محوله تلاش و جدیت لازم را داشته باشند.

وی  بیان داشت: ایام آغازین سال نو و سفرهای نوروزی مناسب‌ترین زمان برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری بخش زیدون است و در ارتباط با اهمیت گردشگری و نقش آن در پیشرفت و توسعه اقتصادی شهر و معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه زیدون با هماهنگی دستگاه‌ها می‌توان اقدامات خوبی انجام داد و همه اعضای این ستاد باید در نوروز امسال با نظارت در ابعاد مختلف علاوه بر مرتفع ساختن ضعف‌های سالیان گذشته در جهت رفاه بیشتر مهمانان نوروزی گام بردارند.

بخشدار زیدون، امامزاده اباذر را یکی از نقاط گردشگری و سیاحتی و زیارتی بخش زیدون معرفی کرد و افزود: هر ساله با فرا رسیدن ایام نوروزی، مسافران و زائران زیادی به این منطقه سرسبز و گردشگری مسافرت می‌کنند که لازم است تمام دستگاه‌ها به نحو مطلوب از این فرصت در راستای معرفی شهر سردشت بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که مسافران و زائران حتی اگر برای چند دقیقه در امامزاده اباذر توقف دارند بتوانند از فرصت خود بهترین استفاده را کنند.

ساعد خاطرنشان کرد: رضایت مردم دارای اهمیت بالایی است و باید دستگاه‌های اجرایی عملکرد قابل قبولی در ستاد تسهیلات سفر داشته باشند.

وی از معرفی جاذبه‌های گردشگری و سیاحتی زیارتی بخش زیدون خبر داد و گفت: امامزاده اباذر، قلعه گل و گلاب، اولیا، رودخانه زهره و خیرآباد، پارک ساحلی، امامزاده شاه بهرام و چشمه سردو و چله گه و جاذبه‌های گردشگری منطقه آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *