آبادان پیشرو توسعه اقتصادی در کشور

خورنا: معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه همگان از سابقه آبادان آگاهی دارند، گفت: آبادان جزو پیشروان توسعه اقتصادی ایران بود و صنعت و تجارت به مفهوم امروزی از آبادان شروع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج اله خبیر عصر امروز در نشست با روسای اتحادیه های صنفی آبادان در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان افزود: بازار آبادان در گذشته از چنان رونقی برخوردار بود که نه تنها به کل مردم و شهر سرویس ارائه می کرد بلکه از اقصی نقاط کشور نیز برای خرید و کسب و کار به اینجا می آمدند.

وی اظهار کرد: آدمهایی که در این شهر ساخته شدند شخصیتشان با بقیه فرق دارد، کسانی که از آبادان مهاجرت کردند تحولات خوبی را در سایر شهرها  موجب شدند.

خبیر تصریح کرد: از گذشته دور شهریت و تمدن به مفهوم امروزی در آبادان شکل گرفته بود و حتی در ابعاد علمی نیز شخصیتهای به نامی از این شهر وارد عرصه شدند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: آبادان امروزی با گذشته تفاوتهای زیادی دارد. اگر آبادان می خواهد به دوران مجد و بزرگیش برسد همگی باید برای آن تلاش کنند تا رشد، توسعه و بزرگی یابد.

خبیر ادامه داد: در آبادان و خرمشهر جای کاری بسیاری وجود دارد، آسیبهای زیادی به تاسیسات زیربنایی، آب، برق و غیره در این دو شهر در طول هشت سال جنگ تحمیلی وارد آمده ضمن آنکه جمعیتشان نیز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه آبادان در گذشته کلان شهر در ابعاد جمعیتی بوده به نحوی که شهرهای اهواز، اصفهان و شیراز جمعیتشان کمتر از این بوده است، گفت: آبادان برای بازگشت به جایگاه پیشین خود نیاز به همت و عزم مضاعف عمومی دارد از این رو باید همگی پاشنه ها را بالا بکشند و با قاطعیت و پرشور حرکت کنند تا شهر مسیر توسعه خود را طی کند.

خبیر افزود: با حرکت در مسیر توسعه به تدریج آن خسارتی را که در بخش منابع انسانی رخ داده است جبران می شود، نیروها شکل می گیرد و تجربه کسب می کنند.

وی خطاب به اصناف اظهار کرد: همت کنید تا شرایط فعلی آبادان بهبود یابد.

خبیر با اشاره به الحاق کل شهرهای آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد تا با برنامه ریزی و همت مسئولان این سازمان هر چه سریعتر شاهد عملیاتی شدن این منطقه و بهبود شرایط باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان تجارت را مبنای توسعه خواند و تصریح کرد: از این رو باید به موضوع تجارت بیشتر پرداخته شود، اجرای برنامه های توسعه ای منطقه آزاد اروند با توجه به گسترش محدوده آن به کل شهرهای آبادان و خرمشهر می تواند تحرک خوبی را در این زمینه سبب شود.

خبیر یادآور شد: با عملیاتی شدن منطقه آزاد اروند تسهیلات ویژه ای برای بخشهای مختلف در نظر گرفته می شود.

وی گفت: با جذب سرمایه گذار و ورود سرمایه به آبادان و خرمشهر امکانات، اشتغال و نیروی انسانی کارآمد نیز وارد این مناطق می شود ضمن انکه فرهنگ عمومی مردم نیز اصلاح می شود و بالاتر می رود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *