گزارش تفصیلی خورنا

شهرداری بندرماهشهر در سال ۹۲ چه اقداماتی انجام داد؟

خورنا _ غلامرضا حیاتی: شهردار پر توان بندرماهشهر توانسته در مدت حدود ۴ سال مدیریت خود بر مدیریت شهری، تحولی عظیم در حوزه زیرساختها و خدمات رفاهی ماهشهر به وجود بیاورد. مهندس غلامحسین کمایی متولد ۱۳۴۵ است و مهندسی عمران دارد. وی از ابتدای خدمت خود در شهرداری ماهشهر مشغول بوده و پله های ترقی را یک به یک پشت سر گذاشته است. کمایی که بومی ماهشهر میباشد تاکنون مسئولیت های مختلقی از جمله مسئول واحد شهرسازی شهرداری بندرماهشهر، مسئول امور معادن فرمانداری بندرماهشهر، معاون فنی و عمرانی شهرداری بندرماهشهر، سرپرست شهرداری بندرماهشهر و از ابتدای سال ۸۹ تاکنون شهردار بندرماهشهر میباشد.

کمایی

بندر ماهشهر از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار دارد که به تعبیری از این شهر به عنوان قطب عظیم اقتصادی کشور نام برده میشود. این شهر دارای قابلیتهای فراوانی چون صنایع عظیم پتروشیمی، صید و صیادی، دامداری و کشاورزی، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل ریلی، حمل و نقل جاده، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیش از ۲۰ شرکت پتروشیمی، شهرک صنعتی و بندر صادراتی میباشد. از نظر علمی نیز با داشتن ۴ دانشگاه، مرکز آموزش فنی و حرفه ای و حوزه علمیه خواهران و برادران در جایگاه مطلوبی قرار دارد.

به جد میتوان ادعا کرد که شهرداری بندرماهشهر یکی از شهرداری های شاخص کشور میباشد که از نظر میزان و تعداد پروژه های عمرانی، برای گفتن حرفهای بسیاری دارد.  از ابتدای سال تا کنون ده ها پروژه بزرگ عمرانی، خدماتی و رفاهی را آغاز نموده که اگر بگوییم در طول سالهای گذشته بی نظیر بوده است گذاف نگفته ایم.

از جمله این پروژه ها میتوان به آغاز عملیات تقاطع غیر همسطح بصیرت مقابل دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر، آغاز عملیات مجموعه نمایشگاه بین المللی شهر بندرماهشهر، آغاز عملیات هتل و تالار بزرگ شهر، آغاز عملیات مجتمع بزرگ تجاری تفریحی بندرماهشهر، آغاز عملیات اتوبان سلامت حد فاصل اتوبان ۱۷ شهریور تا دریاچه نمک، آغاز عملیات سالن چندمنظوره شهرداری، آغاز عملیات ساختمان تکمیلی شهرداری، آغاز عملیات دریاچه تفریحی حاشیه خور بندرماهشهر، آغاز عملیات سوله مجموعه شهربازی سرپوشیده پارک فردوس، آغاز عملیات پل عابر پیاده روبروی شهرک شهید رجایی و آغاز عملیات پل عابر پیاده مقابل مرکز فنی و حرفه ای ماهشهر تنها بخشی از پروژه های شاخص شهرداری بندرماهشهر در سال ۹۲ میباشد که تمامی این پروژه ها پیشرفت های فیزیکی قابل توجه ای داشته اند.

همچنین بهره برداری از بازارچه عرضه ماهی و میگو، آغاز عملیات پارک بزرگ ماهشهر، بهره برداری از سد تنظیمی بر روی خور، بهره برداری از بلوار ۹ دی، ساماندهی حاشیه جاده کمربندی حدفاصل میدان شهید فهمیده تا میدان کارگر، ساماندهی حاشیه شرقی اتوبان آزادی، ساماندهی ورودی های شهرک آیت الله طالقانی، ساماندهی ورودی شهرک شهید رجایی، ساماندهی پیاده روهای فاز یک، دو، سه و بلوار ابوذر، احداث پارک ساحلی حاشیه شرقی خور حد فاصل پل ابوذر تا پل طالقانی، احداث پارک ساحلی حاشیه غربی خور حدفاصل پل ابوذر تا پل ۱۷ شهریور نیز از جمله دیگر خدمات شهرداری بندرماهشهر در سال جاری میباشد.

خاک ریزی پارک حاشیه غربی خور حدفاصل دریاچه تنظیمی تا سد تنظیمی خور، احداث چمن مصنوعی مجموعه فرهنگی ورزشی شهرداری بندرماهشهر، احداث و بهره برداری از بیش از ۲۰ پارک محله ای در نقاط مختلف شهر و شهرکها، احداث و بهره برداری از ۶ مجموعه جدید چمن مصنوعی در سطح شهر و شهرکها، نصب و بهره برداری از ۷ دستگاه ایستگاه مکانیزه اتوبوس شهری، خرید و ورود ۶ دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان حمل و نقل شهری، افزایش و نصب مجموعه های ست ورزشی در نقاط مختلف شهر و شهرکها، افزایش و نصب مجموعه های بازی کودکان در پارکهای سطح شهر و شهرکها، احداث بلوار اتصال بلوار شهرداری به اتوبان ۱۷ شهریور، احداث بوستان بزرگ رضوان،  تکمیل جاده جدید الحداث باغ رضوان، اجرای سیستم قطره ای فضای سبز شهر، ساماندهی پارک های بهار و فردوس، احداث ۳ دستگاه آبنمای دیجیتال، نصب ۱۳ دستگاه تابلوی دروازه ای و ۲۸ دستگاه تابلوی جهت نما، ساماندهی زیرگذر تقاطع غیرهمسطح ولایت، آغاز عملیات احداث پارک مسافر در حاشیه ورودی از سمت هندیجان و راه اندازی مجموعه تفریحی خورشید پارک دانشجو بخش دیگری از فعالیت های بی نظیر شهرداری بندرماهشهر در سال ۹۲ بوده است.

پیاده روسازی، روپورش گذاری جداول روباز، خاکریزی، زیرسازی معابر، لوله گذاری، زیرسازی آسفالت و معابر و ده ها پروژه بزرگ عمرانی، خدماتی و رفاهی دیگر از اقدامات شهرداری در طول سال ۹۲ بوده است.

شهرداری بندرماهشهر با بسیج امکانات خود به تقویت امور فرهنگی به ویژه فرهنگ شهروندی پرداخته است. در این راستا افزایش مهارتهای شهروندی، ایجاد بستر مناسبت جهت ارتقای هویت دینی-ملی و انقلابی شهروندان، فرهنگ سازی جهت بهبود و سلامت فردی و اجتماعی شهروندان، ساماندهی فضاهای شهری و زیباسازی، مطالعات طرح توسعه فرهنگی اجتماعی شهربندرماهشهر توسط دانشگاه شهید چمران خوزستان، کمک به نهادهای فرهنگی، ادارات و نهادهای ذیصلاح، توضیع کتاب اصول شهروندی و برگزاری دو دوره آزمون اصول شهروندی با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان، برگزاری جشن ها و جشنواره های ملی و مذهبی، کمک به کتابخانه های سطح شهر، کمک به تیم ها و هیئت های ورزشی در نقاط مختلف شهر، ایجاد دو ایستگاه مطالعه، احداث مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی شهرداری و احداث سالن ورزشی چند منظوره از جمله اقدامات شهرداری در این زمینه بوده است و هدف شهرداری از این اقدامات ایجاد بستر مناسب جهت ارتقا سطح فرهنگ شهروندی و سلامت فردی و اجتماعی، ارتقای سطح مشارکت مردم به عنوان تصمیم یاران، سرمایه گذاران و مجریان، توسعه مکانهای ورزشی و فرهنگی و توجه جدی به کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخانی و مطالعه بوده است.

مشکلات و معضلات پیش روی شهرداری و شورای اسلامی شهر در راه اعتلای ماهشهر عزیز زیاد است اما آنچه که اعضا و رئیس شورای شهر، شهردار و مردم بندرماهشهر با آن هم نظر هستند و بر آن تاکید دارند ابتدا عدم پرداخت عوارض آلایندگی از سوی صنایع پتروشیمی است که ظلم بزرگی در حق مردم این شهر روا داشته و سپس عدم تکمیل فاضلاب شهر است که با تکمیل آن شاهد رونق بهداشت شهر خواهیم بود که یقینا در سلامت شهروندان نیز نقش مهمی ایفا میکند.

شهرداری ماهشهر همچنین در راستای آماده سازی شهر برای استقبال از مسافران نوروزی و کاروانهای راهیان نور از ۳ ماه پیش از فرارسیدن نوروز اقداماتی انجام داده است که از جمله میتوان به تشکیل ستاد نوروزی با حضور مدیران ارشد شهرداری، ساماندهی ورودی های شهر، ترمیم و نصب تابلوهای جهت نما و علائم راهنمایی و رانندگی، رفع نواقص و مرمت سرویسهای بهداشتی و احداث دو سرویس بهداشتی جدید، آماده سازی پارکها و تکمیل مبلمان شهری و تجهیزات مورد نیاز پارکها، اقدامات زیباسازی شامل نقاشی دیواری، رنگ آمیزی جداول و مبلمان شهری، خط کشی معابر، تهیه بروشورهای نوروزی و نقشه گردشگری و برقراری کشیک نوروزی در ایام تعطیلات اشاره کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ماهشهر پس اين قضيه كمك به شهرداری هنديجان چيست؟؟؟!!!!
    • ناشناس یکی بیاد به پل که نه معلوم پیادست یا سواره شهرک شهید رجایی برسه
  • ناشناس تلاش بیشتر تشکر
  • جاسم این عملکرددروغ است ومردم ناراضی هستند
  • ع دقنواتیی هستم جانباز وبرادر دوشهید باتشکرفراوان از زحمات صادقانه شما شهردار سخت کوش و مردمی و راستگو (چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است)این پیام در جواب کسانی است که چشم خود را بر روی تمام واقعیات بسته اند و دور اطراف خود را میبینند .
    • بهزاد قنواتی برادر بزرگوار اگه یک متر خیابان سالم پیدا کردی حرفت قبوله. 95 درصد کارها غیر کارشناسی است مثل همین هتل شهرداری چه نیازی به هتل داره پول بی زبان بیت المال بابت چی به تاراج میره . چرا ساخت هتل و بازار تجاری وامثال اینها را مشاارکتی انجام نمی دهند که پول نقد شهرداری را بر اثر ندانم کاری حیف و میل میکنند. اغلب قراردادها غیر واقعی هستند . چشمان ما باز است ما پیروان ولایتیم دلمان می سوزد برای شهرمان و وطنمان شما اطلاع ندارید فقط جلوی پایتان را می بینید . ما منکر زحمات نیستیم ولی من شک ندارم با این بودجه موجود کاری شکل نگرفته است در سال 92 مبلغ 60 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده اومده توی این شهر بعد این وضعیت شهره
    • بهزاد قنواتی اگه اطراف خودمونو نبینیم با این عملکرد قراره کره ی مریخ را ببینیم خدا را شاکریم که با این وضعیت جلوی پایمان را می بینینم
  • علیرضا قنواتی زاده گان بلکه باید کاری کرد تا شهرداری هندیجان فشار آورد که بتواند به گرد شهردار محترم بندر ماهشهر برسد . شهردار به کارگران و غیره گند زده حقوق نمی رساند.