آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان خوزستان در ماهشهر برگزار شد +تصاویر

خورنا: طی مراسمی سومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان استان خوزستان در شهرستان بندرماهشهر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ، آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان خوزستان توسط امور فرهنگی اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی در فرهنگسرای باقرالعلوم (ع) شهرک بعثت برگزار شد . ShowImage.aspx
در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین استانی و محلی و بانوان شرکت کننده در این جشنواره برگزار شد ، سرکار خانم دکتر موالی زاده مشاور استاندار خوزستان در امور بانوان مهمان ویژه این مراسم طی سخنانی ضمن تشکر از همه مجریان جشنواره ، گفت : وجود منابع طبیعی و زیرزمینی بسیار زیاد و همچنین وجود اقوام مختلف یکی از  فرصتهای خوب استان خوزستان می باشد که باید از آن به خوبی استفاده کرد .

وی ادامه داد : در این جشنواره آن چیزی که به زیبایی نشان داده شده وجود وحدت و یکپارچگی در بین اقوام مختلف استان بود که این یکی بودن اهمیت بسیاری دارد.
11540_orig
مشاور استاندار در امور بانوان اظهار داشت : وجود فرهنگسراها و مراکز فرهنگی و ورزشی در شهر ماهشهر باعث شادابی و نشاط در بین خانم های این منطقه شده که نسبت به شهرهای دیگر استان این نکته از رتبه بالایی برخوردار است .

سرکار خانم صادقی رییس کمیسیون امور بانوان فرمانداری شهرستان بندرماهشهر دیگر سخنران این مراسم بود که به نیابت از فرماندار شهر ماهشهر از همه دست اندرکاران و خانم های شرکت کننده در این جشنواره تشکر و قدردانی کرد.11539_orig

سرکارخانم بیرانوند مشاور فرهنگی شهرک بعثت سخنران بعدی این مراسم بود که ضمن بیان گزارشی از نحوه برگزاری این جشنواره گفت : ۲۶ شهر استان خوزستان به نسبت لهجه و گویش ها و فرهنگ ها در ۸ غرفه تقسیم شدند که در هر غرفه بانوان شرکت کننده به معرفی آثار و صنایع دستی آن شهرها پرداختند.

وی ادامه داد : پخت سمنو ، کاچی ، آموزش شیرینی پزی عید ، سفره آرایی عید ،  کاشت نهال دوستی و جشن ولادت حضرت زینب (س) از دیگر برنامه های اجراء شده این جشنواره بود .

آخرین سخنران  این مراسم ، مهندس نقی زاده بود که از طرف مدیرعامل و امور فرهنگی شرکت عملیات غیرصنعتی از حضور همه بانوان شرکت کننده این جشنواره تشکر و قدردانی کرد و وعده داد که این جشنواره در سال آینده نیز برگزار خواهد شد .

اجرای موسیقی زنده محلی دیگر برنامه این مراسم بود و در پایان از بانوان شرکت کننده در جشنواره با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.
11542_orig
لازم به ذکر است ، سومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان خوزستان توسط امور فرهنگی اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی و با همکاری کمیسیون امور بانوان فرمانداری بندرماهشهر در فرهنگسرای باقرالعلوم (ع) شهرک بعثت و فرهنگسرای فردوسی ماهشهر طی ۴ روز برگزار شد .