مواظب کارت گارانتی جعلی لوازم خانگی باشید

خورنا: رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی از وجود کارت گارانتی جعلی تمام برندهای لوازم خانگی در بازار خبرداد و گفت: برای مقابله با این موضوع باید فروش تمام کالاهای بدون گارانتی اصلی ممنوع شود.

به گزارش مهر، محمد طحانپور در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از افزایش ۲۰۰ درصدی برخی اقلام لوازم خانگی خبرداد و گفت: این افزایش قیمت، به دلیل مدیریت غیر اصولی قیمت کالا از سوی دولت بوده است، این در حالی است که به نظر می رسد در سال آینده، کالای با کیفیت و قیمت مناسب در کنار خدمات پس از فروش مناسب در سبد خرید خانوارها قرار گیرد.

رئیس اتحادیه کشور لوازم خانگی افزود: سال آینده خدمات پس از فروش کالا در کنار پیگیری گارانتی‌های تقلبی و برخورد با تولیدات غیر کیفی از سوی اتحادیه پیگیری می شود، البته وزارت صنعت، معدن و تجارت باید اختیارات مربوط به گارانتی و پیگیری تولیدات غیرکیفی را نیز به اتحادیه واگذار کند.

وی تصریح کرد: چنانچه وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت تمام موارد مرتبط با لوازم خانگی را به اصناف واگذار کند، پاسخگوی هر اتفاقی خواهیم بود. این در حالی است که کارت گارانتی جعلی تمام برندهای شناخته شده در بازار وجود دارد و در مرحله اول برای مقابله با آن باید فروش تمام کالاهای بدون گارانتی اصلی ممنوع شود.

به گفته طحانپور، کارگاه‌های زیر راه‌پله‌ای که فروش چندانی ندارند به کارخانه‌ها سفارش تولید با برند خود را داده که هیچ هویت و خدمات پس از فروشی ندارند و متاسفانه کسی در رابطه با این اتفاقات پیگیر نیست.

وی تصریح کرد: برخی تولیدات ایرانی قابلیت رقابت با تولیدات دیگر کشورها را دارند، این در حالی است که تولیدات داخلی توان تامین نیاز کشور را دارد اما نباید جلوی واردات کالاهای دارای تکنولوژی روز دنیا گرفته شود.

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی خاطرنشان کرد: از مجموع شکایات مردمی ۱۵ مورد مربوط به اجاق‌گاز، سه مورد مربوط به لباسشویی و ۵۰ مورد مربوط به یخچال فریزر بوده که از این میان ۹ مورد اجاق گاز، سه قلم ماشین لباس‌شویی و ۳۲ یخچال فریزر وارداتی بوده است