توت فرنگی دزفول وارد بازار شد

خورنا: مدیر جهاد کشاورزی دزفول از آغاز برداشت محصول توت فرنگی از سطح ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

احمد زارعی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به قدمت ۵۰ ساله کشت توت فرنگی در منطقه و هدایت نحوه کاشت از حالت سنتی به اقتصادی در حال حاضر کشت به دو صورت گلخانه ای و فضای آزاد صورت می گیرد و غالبا از ارقام محلی و اصلاح شده کاماروس استفاده می شود.

وی اظهار داشت:برداشت محصول توت فرنگی از اراضی بخش مرکزی و روستاهای تابعه مراکز خدمات بخش مرکزی آغاز شده و تا اواخر فروردین ماه ادامه دارد.

زارعی میزان عملکرد محصول توت فرنگی را در هر هکتار بین هشت تا ۱۰ تن پیش بینی کرد وگفت:برآورد می شود بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن محصول توت فرنگی از سطح ۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت رفته برداشت شود.

وی اظهار داشت:از نظر کیفی اگر چه ارقام اصلاح شده دارای رنگ وحجم بزرگتری نسبت به ارقام محلی هستند و قدرت ماندگاری ر ارقام اصلاح شده به مراتب بیشتر از ارقام محلی است ولی طعم ومزه ارقام محلی نسبت به سایر ارقام برتری دارد .

مدیر جهاد کشاورزی دزفول افزود:توت فرنگی سرشار از مواد غذایی مانند فیبر ،ویتامین c ،پتاسیم و آنتی اکسیدان گیاهی می باشد که این مواد مغذی باعث می شود توت فرنگی به عنوان یک جایگزین شیرین موجب افزایش سلامت قلب وکاهش ابتلا به انواع سرطان و ارتقای سلامت شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *