اجرای برنامه‌های هفته منابع طبیعی در هندیجان

خورنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان از اجرای برنامه‌های هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

امین عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان از کاشت ۲۰۰ اصله نهال در مسیر جاده هندیجان به دیلم خبر داد و اظهار کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی و با توجه به قرار داشتن در روزهای پایانی سال، نسبت به توسعه فضای سبز در حال اقدام هستیم.

وی با اشاره به انواع نهال‌های کشت شده اضافه کرد: شاه پسند و اکالیپتوس چند نوع نهال دیگر با حضور مسئولان و جمعی از شهروندان در این مسیر ارتباطی کاشته شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان بیان کرد: همچنین در ادامه این اقدامات، ۳ هزار اصله نهال نیز به صورت رایگان در مصلی نماز جمعه و بین نمازگزاران و شهروندان توزیع شد.

وی با تقدیر از مشارکت مردم برای حضور در این اقدام همگانی و حمایتی از محیط زیست عنوان کرد: امید می‌رود با نگهداری و مراقبت از محیط زندگی خود در راستای توسعه فضای سبز نقشی موثر ایفا کنیم.

عبادی ادامه داد: توسعه فضای سبز تنها وظیفه یک سازمان نیست و همه نهادها باید دست به دست یکدیگر دهند و این سرمایه را حفظ کرده و گسترش دهند.

وی در ادامه با شعار هفته منابع طبیعی «منابع طبیعی با مردم برای مردم» به دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در همین راستا اشاره داشت و افزود: اجرای زنگ سبز در یکی از مدارس شهر به‌صورت نمادین، بازدید دانش آموزان بسیجی از طرح‌های منابع طبیعی، نشست با همیاران طبیعت در محل اداره و حضور کارشناسان اداره در مدارس و کشت نهال در مدارس و پادگان‌های نظامی از جمله این برنامه‌هاست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان اضافه کرد: دعوت از پرسنل بازنشسته و بازدید نیروهای هلال احمر از طرح‌های منابع طبیعی، مانور یگان حفاظت و نشست با قضا و مسئولان نیروی انتظامی در سطح استان با شهرستان، تبلیغات محیطی با پیام‌های منابع طبیعی از طریق بنر و پلاکارد در سطح شهر، توزیع نهال بین شوراها و دهیاری‌ها و مردم در محل اداره و سطح شهر و برگزاری مسابقات نقاشی و خطاطی در مقاله نویسی در مدارس از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته منابع طبیعی است که تا هفته جاری به اجرا درخواهند آمد.