با تصویب دولت صورت گرفت؛

شهروندان اهواز، ماهشهر و شادگان میتوانند خودروهای پلاک اروند بخرند/ ورود تاکسی خارجی به استان

خورنا: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تشریح مصوبه دولت در خصوص خودروهای پلاک اروند از امکان تردد آزادانه خودروهای خارجی پلاک اروند در کل استان خوزستان خبرداد.

سید شریف حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خودروهای خارجی دارای پلاک اروند در ابتدای راه اندازی این منطقه، تنها امکان تردد در این دو شهر را داشتند و برای خروج از محدوده این دو شهر ضرروی بود اقدام به گرفتن مرخصی آن هم برای زمانی محدود بکنند.

وی افزود: بعد از این، در حدود سه سال قبل دولت تصویب کرد که خودروهای پلاک اروند برای رفاه حال مردم آبادان و خرمشهر که نیاز به تردد به مرکز استان را دارند، امکان تردد بدون مرخصی و مجوز تا شهر اهواز را داشته باشند منوط به اینکه شب در محدوده منطقه آزاد اروند یعنی شهرستانهای آبادان و خرمشهر بازگردند.

نماینده مردم اهواز افزود: با پیگیری نمایندگان استان و به خصوص استاندار خوزستان دولت این مجوز را صادر کرد که خودروهای پلاک اروند به صورت آزادانه تا شعاع ۱۲۰ کیلومتر آن هم به صورت هوایی تردد کنند. یعنی این خودروها برای تردد و توقف همیشگی در شهرهایی مثل اهواز، ماهشهر، شادگان، دارخوین و ویس مشکلی ندارند و مردم این شهرها هم امکان داشتن این خودروها را خواهند داشت.

حسینی عنوان کرد: همچنین دولت این اجازه را داده است؛ افرادی که این خودروها را در اختیار دارند برای اینکه از تعطیلات پایان هفته هم به خوبی استفاده کنند؛ روزهای پنج شنبه و جمعه در کل شهرهای استان خوزستان به صورت آزادانه تردد کنند و نیاز به گرفتن مرخصی نداشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مالکان این خودروها حتی این امکان را دارند که به سایر نقاط کشور هم مسافرت کنند که این موضوع منوط به گرفتن مرخصی از سازمان منطقه آزاد اروند است.

حسینی تاکید کرد: بر همین اساس خودروهای عمومی مثل تاکسی ها، آتش نشانی ها و …. هم می توانند در کل شهرهای استان خوزستان حضور داشته باشند به عبارتی دیگر برای نمونه شهرداری اهواز می تواند ناوگان تاکسیرانی خود را به ماشین های خارجی مجهز کند.

وی تاکید کرد: دولت با این اقدام خود عیدی خوبی به مردم خوزستان دارد زیرا مردم خوزستان به علت گرمای شدید و گرد و غبار و انواع آلودگی ها به خودروهایی با کیفیت بالا نیاز دارند که خوشبختانه دولت این حق را به آنها داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان منطقه آزاد اروند که محدوده آن شامل کل شهرهای آبادان خرمشهر می شود با هدف ارتقای سطح کیفیت خدمات سرمایه گذاری، بازرگانی و شهروندی، افزایش بهره وری با توجه به ظرفیت و مزیت های منطقه،  افزیش عمران و آبادانی منطقه، افزایش رشد و توسعه اقتصادی از طریق جلب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، ایجاد مشارکت و جلب سرمایه های ملی و استانی در رونق سرمایه گذاری در منطقه، تنظیم بازار کار و کالا و ایجاد اشتغال سالم و مولد، افزایش سطح رفاه و درآمد عمومی، حضور فعال در بازار های جهانی از طریق صادرات کالا های فرآوری شده و خدمات ارائه شده، افزایش توان رقابتی محصولات تولید شده در منطقه در عرصه های بین المللی و افزایش صادرات و سهم بازار منطقه آزاد اروند در بازار های جهانی راه اندازی شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ali imani عالیه ولی از چه زمانی این چیزها امکان پذیره
    • نوید وقتی خبر درج میشه یعنی از همین امروز امکانپذیره
  • ناشناس لطفا بگین از کی این قانون اجرا میشه.ممنونم
  • مجتبی سلام این عضو محترم هییت رییس که همچین خبری خوبی منتشر کردند آدرس این مصوبه رو هم اعلام بفرمایند .با تشکر
  • majid vaghean jedieh? bavaram nemishe
  • رضا قانون واردات خودرو مدل خودرو باید حداقل 20013 یا 2014 باشه همراه 20%مالیات+هزینه بارحمل ونقل. که بعید میدونم با این دلار بالا و 20% مالیات تفاوت قیمت چندانی با پلاک ملی داشته باشه!
  • مهدی چرا فقط تا شعاع 120 کیلومتر؟ چرا نباید بقیه شهرهای استان بتوانند از این خودروها در محدوده شهرشون تردد کنند؟ اینکه بیشتر بدرد مرکز استان میخوره که
  • زینب البونعیم از زحمات شما تشکر می نمایم
  • رضا ,سلام.اگه براهمه استان بود خیلی بهتر بود دردسر خودتون و مردم هم کمتر میشد
  • نادان دانا با صلام سهر ببخشید شهر خوزستان 8 سال جنگ الان جنگ قیمت خودرو خدا از شما ها نگذرد...از اهواز بسیجی ...