معاون عمرانی استاندار خوزستان: امکانات کم نیست؛ درست استفاده نمی‌کنیم

خورنا: جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان خوزستان با حضور اعضای ستاد صبح امروز (دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۲) در استانداری برگزار شد.

 

به گزارش خورنا افشین حیدری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، در این جلسه گفت: هدف ما این است که امسال تعطیلات خوب و خوشی را برای مهمانان و مسافران نوروزی رقم بزنیم و در راستای آن خدمات مناسبی را ارایه دهیم.

 

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم به وظیفه ذاتی‌مان که هماهنگی دستگاه‌ها است عمل کنیم و امیدواریم که دستگاه‌های اجرایی نیز با ما هماهنگ باشند.

 

حیدری بیان کرد: امسال در استان خوزستان برای مسافران و گردشگران ۲۳۱۳ اتاق و ۶۱۱۶ تخت وجود دارد. هر چند این فضا کم است اما تلاش این است که وضعیت را بهتر کنیم.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: نهادهایی که عضو ستاد هستند باید رابط‌های خودشان را به ما معرفی کنند و همچنین ادارات میراث فرهنگی می‌توانند اقدامات چاپی خودشان را به ما بدهند تا ما کار آن‌ها را انجام دهیم.

 

سپس فرمانداران و مدیران کل مشکلات خودشان را مطرح کردند و بعد از آن احمد سیاحی، معاون عمرانی استاندار خوزستان، گفت: مشکلاتی که الان وجود دارد همه مربوط به عملکرد نامناسب خود ما در گذشته بوده است و ما بایست این مشکلات را در گذشته حل می‌کردیم اما متأسفانه همیشه یاد گرفته‌ایم که دقیقه ۹۰ کارها را انجام دهیم.

 

وی افزود: استان خوزستان از نظر جاذبه‌های گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارد ولی متأسفانه هنوز ضعف خدمات‌دهی احساس می‌شود.

 

معاون عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری و طبیعی در استان و وضعیت اقتصادی خیلی تأخیر داشته‌ایم و این گونه جلسات باید در طول سال و به صورت مستمر برگزار شود.

 

سیاحی خاطرنشان کرد: ما ظرفیت‌های گردشگری بزرگی مثل تالاب هورالعظیم را داریم که از ظرفیت آن استفاده نکرده‌ایم. فقط کافی است که تالاب هورالعظیم را با تالاب انزلی مقایسه کنید تا متوجه شوید که قابلیت‌های این تالاب چه قدر بیشتر است و هنوز ما به آن نپرداخته‌ایم.

 

او تصریح کرد: ما در استان خوزستان امکانات و تجهیزات کم نداریم بلکه باید از آن‌ها درست استفاده کنیم.

 

معاون عمرانی استاندار خوزستان اظهار کرد: امسال باید در پایان فروردین و اردیبهشت ۹۳ اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان ارزیابی مناسی را ارایه دهد و شاخص‌ها را مشخص کند که بتوانیم تشخیص دهیم کدام دستگاه‌ها کارشان را درست انجام داده‌اند و از آن‌ها قدردانی کنیم.

 

او ادامه داد: نکته دیگر این که اداره کل میراث فرهنگی استان باید یک گروه نظارتی در رابطه با پایانه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن، پمپ بنزین‌ها، سرویس‌های بهداشتی و غیره داشته باشد که اگر خللی پیش آمد آن‌ را اصلاح کند.

 

سیاحی بیان کرد: درباره چادرهای مسافرتی باید بگویم که امنیت آن‌ها بسیار جدی است چراکه بسیاری از مسافران نوروزی که از نظر وضعیت اقتصادی نمی‌توانند از فضایی مثل هتل‌ها استفاده کنند به این چادرها مراجعه می‌کنند و ایجاد امکانات مناسب و امنیت برای آن‌ها ضروری است.

 

وی بیان کرد: وجود صنایع‌ دستی و گردشگری و برپایی جنگ‌های شادی به فراخور شهرها و حال گردشگران نیز بسیار مهم است.

 

سیاحی افزود: موضوع بسیار مهم دیگر که باید آن را بیان کنم این است که برخورد صحیح نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی خیلی موثر است و ما باید در نوروز امسال تا می‌توانیم نسبت به عزت و اکرام مهمانان نوروزی و راهیان نور توجه کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *