امام جمعه شادگان: شادگان با چالش ۳۷ درصدی بیکاری مواجه است

خورنا: امام جمعه شادگان گفت: با وجود ۳۷ درصد بیکاری، شادگان دچار چالش جدی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، حجت‌الاسلام سید مجید شرفی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به اینکه بیکاری مهمترین چالش شادگان است اظهار کرد: با وجود ۳۷ درصد بیکاری، شادگان دچار چالش جدی شده است.

وی بیکاری، اشتغال، تورم، رکود اقتصادی و غیره را عامل اصلی مشکلات مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که به اقتصاد مردم توجه نشود نمی‌توان در بحث اعتقادی وارد شد.

امام جمعه شادگان افزود: برای افزایش درصد اشتغال‌زایی در شهرستان شادگان باید نیروی جوان جایگزین افراد بازنشسته در کادرهای مختلف کاری شود.

وی با بیان اینکه بیکاری عامل اصلی کاهش میزان ازدواج در شهرستان است، خاطرنشان کرد: اکثر جوانان شادگانی تحصیل کرده هستند اما شغل مناسبی ندارند و همین امر موجب ایجاد دغدغه‌های زیادی برای آنها شده است.

شرفی با تاکید بر اینکه با انجام اقداماتی اساسی و زیربنایی باید درصد بیکاری را کاهش دهیم ادامه داد: مسئولان باید برای فرهنگ اشتغال نیز چاره ‌ویی کنند.

وی اضافه کرد: امروز همه جوانان دنبال شغل خوب و بی‌دردسر و پشت میزنشینی هستند، سطح تحصیلات بالا رفته و فارغ‌التحصیلان تن به هر کاری نمی‌دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شادگان بیان کرد: این افراد به طور عموم از مهارت‌های لازم نیز برخوردار نیستند و این امر مشکل اشتغال آنان را بیشتر می‌کند.

وی در پایان گفت: در سایه تعامل و همفکری تمام مسئولان مطمئنا زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در جامعه فراهم خواهد شد.