توزیع ۱۰ هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان امیدیه

خورنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری امیدیه از توزیع ۱۰ هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان این منطقه خبر داد.

یونس اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در امیدیه از توزیع ۱۰ هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان این منطقه خبر داد و اظهار کرد: این تعداد نهال، در میان شهروندان، ادارات، مساجد، دهیاری‌ها که قابلیت کاشت و رشد در محیط گرم و خشک را دارند توزیع شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته منابع طبیعی و توسعه فضای سبز با توجه به در پیش رو داشتن نوروز ۹۳ تصریح کرد: نواختن زنگ مدارس با حضور مسئولان و دانش‌آموزان، کاشت نهال در کنار کارخانه آسفالت شهرداری امیدیه و در محل طرح بیابان‌زدایی امیدیه با حضور مسئولان و شهروندان و توزیع بروشور عملکرد و وظایف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین آگاهی یافتن شهروندان در سطح شهرستان از جمله این برنامه‌هاست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری امیدیه همچنین عنوان کرد: دیدار و جلسه با مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار، امام جمعه و مقامات عالی قضایی شهرستان از برنامه‌های این مراسم است.

وی ادامه داد: همچنین توزیع بیش از ۱۸ تن علوفه رایگان میان دامدارانی که به تعهد خود در دریافت مجوز چرای دام و محل‌های مشخص شده در راستای احیا و اصلاح مراتع طبیعی اقدام کرده‌اند موجب تشویق آنها و دیگر دامداران شهرستان خواهد شد و نیز از مهمترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح شهرستان است.

وی بر ایجاد نهضت درختکاری که از فرمایشات مقام معظم رهبری است تأکید کرد و گفت: وجود گیاهان بر روی زمین به عنوان قاعده و پایه هرم حیات اهمیت و ارزش خاصی دارد و فضای سبز شهرها نه تنها ریه تنفسی شهر است بلکه از نظر تأثیر روحی و روانی به شهروندان در تلفیق با زندگی شهری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.