احمدی‌نژاد: برخی در داخل موج‌آفرینی‌ و سیاه‌نمایی‌ها می‌کنند تا جلوی حرکت ملت را بگیرند

خورنا: احمدی‌نژاد عصر چهارشنبه در ادامه‌ی برنامه‌های روز دوم سفر خود به استان خراسان جنوبی در جمع مردم شهرستان قاین با اشاره به اهمیت عمل صالح گفت: عمل صالح ماندگار است و بدون عمل صالح کسی به جایی نمی‌رسد.

اهم اظهارات وی به شرح زیر است:

* زورگویان و استکبار گران با ملت ایران در طول ۳۲ سال با ملت ایران مخالفت کردند و در برابر ملت ایران ایستاده‌اند و می‌خواهند با هوچی‌گری و تبلیغات از چهره‌ی ملت ایران را در عرصه‌ی جهانی مخدوش و تخریب کنند.

* من امروز در جمع شما مردم قاین به نمایندگی از ملت ایران به آنها می‌گویم ملت ایران شما را به راه درست دعوت می‌کند، به عبودیت خداوند و عمل صالح و این به نفع شماست.

* خدا را شکر می‌کنیم، مردم ایران در برابر زورگویان ایستاده‌اند و سر سوزنی از مسیر و راهی که انتخاب کرده‌اند، عقب‌نشینی نمی‌کنند.

*اگر یک ملت بالاترین فرهنگ و اعتقادات را داشته باشد، اما به لحاظ اقتصادی، علم و عمران و آبادی پیشرفته نباشد، این ملت نمی‌تواند عزت و استقلال و فرهنگ خود را حفظ کند.

*شرایط جهان به گونه‌ای است که باید پیشرفته باشیم و اگر بخواهیم فرهنگ خود را حفظ کنیم و الگو و نمونه باشیم، باید در مسیر پیشرفت و آبادانی حرکت کنیم و باید انواع نیازهای جامعه برآورده شود.

*برای جامعه‌ای که مسلمان است و الگو است، وجود برخی از مشکلات و گرفتاری‌ها عیب است، ما باید مشکلات را برطرف کنیم. در این راستا باید با همدلی و اتحاد دست به دست هم بدهیم و با توکل به خداوند و کار عالمانه و خستگی ناپذیر حرکت کنیم.

*دشمنان ما با ساختن و پیشرفت ایران مخالف هستند، هر خبری از پیشرفت ملت ایران در جهان منتشر می‌شود، دشمنان ناراحت می‌شوند و طراحی می‌کنند که جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند. آنقدر عصبانی هستند که دست به جنایت می‌زنند و دانشمند هسته‌یی ما را ترور می‌کنند، چون مخالف پیشرفت ایران هستند.

* هر وقت ملت ایران به سمت قله‌ها حرکت کرد، دشمنان به صورت پیدا و پنهان چنگ و دندان نشان دادند، طراحی کردند تا جلوی پیشرفت‌های ما را بگیرند. قراردادها را به هم می‌زنند، به دوستان ما در دنیا فشار می‌آورند و برخی اوقات آنها را تطمیع می‌کنند که آنها را از همکاری با ملت ایران بازدارد. چون آنها می‌دانند ملت ایران ظرفیت الگو‌شدن و حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی را دارد.

*آنها این موضوع را تجربه کردند و تاریخ این را به اثبات رسانده است که وقتی ملت ایران خود را به قله برساند، زورگویان و مستکبران را از قله پایین می‌کشاند.

*برخی در داخل با طراحی‌های دشمنان علیه ملت ایران همراهی می‌کنند و این موج آفرینی‌ها‌، سیاه‌نمایی‌ها و یاس‌پراکنی‌ها برای این است که ملت ایران را از حرکتی که در پیش گرفته منصرف کنند.

* از زبان مردم قائن خطاب به قدرت‌های فاسد و دنباله‌های آنها می‌گوییم که آنها بدانند که اگر تمام توان خود را جمع کنند تا جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند، این ملت همدل، متحد و مصمم تمام مشکلات را برطرف می‌کند و به سمت قله‌های پیشرفت حرکت می‌کند.

* دولت آمریکا خیلی تلاش کرد که جلوی هسته‌یی‌شدن ایران را بگیرد، ولی نتوانست. سعی کرد قدرت‌ها را علیه ما بسیج کند، ولی تلاش‌هایش بی‌ثمر ماند و اکنون نیز ملت عزیز ایران را به تروریست متهم می‌کند. چه کسی نیازمند ترور است؟ ملت ایران با فرهنگ و تمدنی که دارد و با تاریخی که دارد نیازی به ترور ندارد. ترور نیاز انسان‌های ترسو و بزدل است. کسانی که فرهنگ و تمدن ندارند و برای حل مشکلات اقتصادی خود بهانه درست می‌کنند تا یک کشوری مثل افغانستان را اشغال کنند. ۱۰ سال است که در افغانستان هستید، گزارش بدهید که چه چیزی برای این ملت آوردید، جز فساد و غارت‌گری.

* ملت ایران صدها سال است که در منطقه زندگی می‌کند وپیام ملت ایران مهربانی و دوستی است و نیازی به ترور ندارد. ملتی که تمدن دارد، نیاز به ترور ندارد. ترور نیاز کسانی است که دیگر ملت‌ها را اشغال می‌کند و بومی‌های آن سرزمین را از سرزمین خود بیرون می‌کند و بر روی ثروت ملت‌ها می نشیند و ثروت ملت‌ها را غارت می‌کند.

* آنها بهانه درست می‌کنند و این کارها را می‌کنند تا تحریم‌ها علیه ایران را سنگین‌تر کنند و جلوی پیشرفت ایران را بگیرند و فکر می‌کنند با این کارها در دل ملت‌ها محبوب می‌شوند، در صورتی که اشتباه می‌کنند.

* شما اگر می‌خواهید در تاریخ بمانید، بیایید در کنار ملت ایران قرار بگیرد، انسان باشید و با شرافت زندگی کنید.