نماینده بهبهان: نباید نقش مردم در تنظیم بازار را نادیده گرفت

خورنا: نماینده بهبهان گفت: نباید نقش مردم در تنظیم بازار را نادیده گرفت.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و لزوم تنظیم بازار شب عید، تاکید کرد که نباید نقش مردم در تنظیم بازار را نادیده بگیریم چرا که مردم در این زمینه نقش پررنگی ایفا می‌کنند.

به گزارش بهبهان نیوز به نقل از ایسنا ، محمدباقر شریعتی گفت: در تنظیم بازار دولت، عرضه‌کنندگان محصولات و مردم نقش دارند. اگر هر سه بتوانند به موقع وضعیت بازار را پیش‌بینی کنند و محصولات مورد نیاز فصل را فراهم نمایند قطعا می‌توانیم با کمترین تنش‌ها بازار را تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: البته باید نقش مردم در تنظیم بازار را بیشتر ببینیم. حضور مردم در بازار و نظارت آنها می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. در همه دنیا مردم در تنظیم بازار نقش دارند و با آگاهی و اطلاعات خودشان منجر به تنظیم بهتر بازار می‌شوند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مردم بخواهند که عرضه‌کننده، کالایش را متناسب با درآمد آنها تنظیم کند و اگر روی قیمت‌ها و کیفیت آنها نظارت داشته باشند قطعا موثرتر از دولت عمل می‌کنند.

شریعتی اضافه کرد: این مساله به این خاطر است که تولیدکننده می‌داند مردم مطلع هستند و با اطلاعاتی که در اختیار دارند نمی‌توان محصول ضعیف یا خلاف قیمت مصوب را به آنها عرضه کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش دولت در تنظیم بازار نیز گفت: دولت و دستگاه‌های نظارتی مثل وزارتخانه‌ها باید چنان هدایت شوند که بخشی از تنظیم بازار را دولت در دست داشته باشد. اگر این برنامه‌ریزی با اطلاع‌رسانی و هماهنگی بین وزارتخانه‌ها صورت گیرد مکمل همکاری مردم خواهد بود و وضعیت مناسبی در بازار به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه برف سنگین امسال نیز ممکن است موجب کاهش نسبی در عرضه محصول پرتقال یا مرکبات شود، تاکید کرد که در محصولات دیگر مشکلی نداریم و این مساله می‌تواند با تدبیر و ایجاد بازاری متمرکز برطرف شود.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد که دولت تدبیر و امید در چند ماهی که فعالیت کرده توانسته فضای مناسبی در تثبیت بازار ایجاد کند که این مساله می‌تواند در تنظیم بازار شب عید نیز موثر باشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش درباره توزیع نامناسب مایحتاج مردم در نوروز نیز توضیح داد که یکی از مشکلات کشور ما در توزیع است. اگر توزیع با دقت بالاتری انجام شود و مکانیزمی وجود داشته باشد که این توزیع به موقع و به اندازه نیاز مردم باشد قطعا می‌تواند نقش مهمی در تنظیم بازار داشته باشد و فضای جامعه را به خوبی پیش ببرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *