خودکشی دختر خرمشهری در مقابل چشمان خانواده

خورنا: سرپرست پایگاه غریق و نجات هلال احمر خرمشهر از نبود امکانات مناسب و نیروهای غواصی لازم در سواحل این شهر خبر داد.

سید ریاض موسوی در گفتگو با مهر اظهار کرد: نبود امکانات کامل و مجهز امداد و نجات آبی در خرمشهر و سواحل آبی این شهر انجام اقدامات غریق نجات را در زمانهای لازم با مشکل روبرو کرده است.

وی با اشاره به حادثه اخیر اتفاق افتاده در این شهر افزود: دو شب پیش دختر جوان ۲۴ ساله ای مقابل دیدگان خانواداش به دلایل نامعلومی اقدام به خودکشی و پرت کردن خود از بالای پل شهید جهان آرای خرمشهر به درون آب می کند که علیرغم اینکه ما بلافاصله پس از مطلع شدن از این اتفاق نیروهای خود را به محل اعزام کردیم اما متاسفانه موفق به نجات وی نشدیم.

سرپرست پایگاه غریق و نجات هلال احمر خرمشهر گفت: بر طبق صحبتهای پدر این دختر، وی که به همراه خانواده در حال عبور از روی پل شهید جهان آرا بود به صورت غافلگیرانه خود را از بالای پل به داخل آب پرت می کند.

موسوی تصریح کرد: قانون برای وظایف هلال احمر کاملا واضح تعریف شده و ما طبق این تعاریف تمام تلاش خود را برای نجات این دختر انجام دادیم.

وی عنوان کرد: پایگاه غریق نجات با امکانات چند شناگر ماهر، یک قایق نجات و یک آمبولانس فقط می تواند حوادث روی آب از جمله برخورد قایق های تفریحی و یا غرق شدن اولیه بر روی آب را پوشش و نجات دهد و امکانات غواصی برای پیگیری در مواردی مانند فرو رفتن فرد در آب برای هلال احمر وجود ندارد و در وظایف آن تعریف نشده است.

سرپرست پایگاه غریق و نجات هلال احمر خرمشهر ادامه داد: اداره بندر خرمشهر مجهز به چندین قایق با امکانات غواصی و چند غواص است و من از مسئولین تقاضا دارم که یک غواص از طرف اداره بندر جهت همکاری با ما در اختیار هلال احمر قرار داده شود تا شاید چند درصدی بتوانیم باعث نجات افراد غرق شده در کارون باشیم و در مواردی مانند مورد ذکر شده شاید بتوانیم با اقدامات فوری غواصی منجر به نجات جان یک انسان شویم.

موسوی گفت: تا این لحظه تلاشها برای یافتن جسد این دختر توسط غواصان اداره بندر خرمشهر در حال انجام است.

وی به نزدیک شدن به ایام نوروز و مهمانان نوروزی اشاره کرد و تصریح کرد: هلال احمر خرمشهر امسال از ۲۵ اسفندماه تا روز ۱۷ فروردین با دو قایق موتوری و آمبولانس و اکیپ پنج نفره با شناگران ماهر در حال آماده باش کامل در کارون و سواحل آن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر از خرمشهر، متأسفانه در ماههای اخیر و سالهای گذشته آمار غرق شدن اشخاص در رودخانه کارون بالا گرفته و خیلی از خانواده های این شهر را داغدار جوانان خود کرده است.