حضور ۱۳۵ تیم محسوس و نامحسوس پلیس در جاده‌های خوزستان

خورنا: رئیس پلیس‌ راه خوزستان گفت: ۱۳۵ تیم محسوس و نامحسوس پلیس در جاده‌های استان در ایام نوروز حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قاسم قدرتی در مانور ارتقای ایمنی راه‌ها که صبح امروز در جاده سه راه تپه، اهواز برگزار شد اظهار داشت: ۹۰ درصد سفرهایی که در کشور صورت می‌گیرد از طریق سفرهای جاده‌ای بوده که آن هم به دلیل ارزان بودن این سفر است.

وی با اشاره به این که ۷۰ درصد تصادفات ناشی از خطای انسانی است ادامه داد: همین امر باعث شده تا کار پلیس سنگین‌تر و حساس‌تر شود و باید تلاش کنیم با ارتقای فرهنگ ترافیکی در استان آمار تصادفات را کاهش دهیم.

رئیس پلیس‌ راه خوزستان با اشاره به برنامه‌های نوروزی پلیس راه در استان اضافه کرد: حضور ۱۳۵ تیم محسوس و نامحسوس پلیس در جاده‌های خوزستان، اعزام ۷۰۰ پلیس برای رصد کردن رفتار رانندگان، استفاده از بازرسی‌های نامحسوس مردمی، کنترل دقیق حمل و نقل و استفاده از ۱۲۸ دوربین کنترل سرعت از جمله برنامه‌های پلیس برای کاهش تصادفات در جاده‌های استان خواهد بود.

این مسئول عنوان کرد: برگزاری مانور ارتقای ایمنی راه‌ها هیچ ارتباطی با مهمانان نوروزی و راهیان نور ندارد و برای اثبات این امر، این برنامه‌ها را در طول سال نیز دنبال خواهیم کرد.

قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: خط قرمز پلیس خوزستان برخورد با رانندگانی است که خودروی خود را با وجود نقص فنی به حرکت در آورده‌اند.