کشاورزی حمیدیه باید رونق یابد/ لزوم توسعه صنایع تبدیلی در شهر

خورنا: سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: این شهرستان به زمین های حاصلخیز کشاورزی معروف است بر همین اساس توسعه کشاورزی حمیدیه در راس برنامه های فرمانداری قرار دارد.

جواد دغلاوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت های فراوان این شهرستان در حوزه کشاورزی گفت: با همکاری نظام صنفی کشاورزی در مسیر شکوفایی و رونق بخش کشاورزی حمیدیه گام خواهیم برداشت.

دغلاوی با اشاره به اینکه شهرستان حمیدیه یکی از قطب های اصلی کشاورزی است ابراز امیدواری کرد با توسعه صنایع تبدیلی در زمینه کشاورزی شاهد رونق و توسعه این شهرستان باشیم.

وی گفت: کشاورزان حمیدیه در خصوص تامین آب با مشکلات زیادی روبرو هستند. در این خصوص با اتخاذ برنامه های مدون و کارشناسی شده به دنبال این هستیم تا با افزایش بهره وری در بخش کشاورزی از طریق صنایع تبدیلی، توسعه کاشت گل و توسعه گلخانه که فضای کمتری را می گیرند قدم های مثبتی در راستای شکوفایی بخش کشاورزی حمیدیه برداریم.

دغلاوی در همین رابطه از کشاورزان، کارشناسان و نخبگان شهرستان حمیدیه خواست تا در راستای تحقق این امر که قطعا ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و بویژه فارغ التحصیلان را در پی خواهد داشت با مجموعه فرمانداری همکاری و تعامل داشته باشند.

فرماندار حمیدیه همچنین از مسئولین سازمان های جهاد کشاورزی، آب و برق و منابع طبیعی خواست تا در راستای احیای زمین های لم یزرع شهرستان حمیدیه از هیچ تلاشی دریغ نکنند. هچنین نظام صنفی کشاورزی با پیشنهادات سازنده خود می تواند در راستای خارج شدن کشاورزی حمیدیه از حالت سنتی به مدرن، کمک شایانی به ما کند.