بحث‌ جدی خوزستان بحث آب از نظر کمی و کیفی است

خورنا: معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: یکی از بحث‌های جدی خوزستان بحث آب خوزستان از نظر کمی و کیفی است که اگر پروژه‌های عمرانی در این زمینه محقق شود می‌توانیم پاسخگوی انتظارات مردم باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد سیاحی در سومین نشست مشترک آموزشی شوراهای اسلامی شهرهای خوزستان که ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر هر چهار سال یک بار بر طبق قانون اساسی انتخاب می‌شوند و آن‌ها شهرداران را انتخاب می‌کنند تا کارهای عمرانی شهر را انجام دهند.

* قول ۱۰ برابر کردن اعتبارات عمرانی را ندادیم

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید قرار داریم ادامه داد: امید زمانی محقق می‌شود که در کار‌ها تدبیر وجود داشته باشد و تدبیر نیز زمانی ایجاد می‌شود که تیمی به نام شورای اسلامی شهر راهکارهایی مناسب ارائه دهد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اضافه کرد: شورای شهر می‌تواند با تدبیر خود به زندگی نشاط و حیات مناسب در خورشان مردم خوزستان بدهد.

وی اعضای شورای شهر را خطاب قرار داد و گفت: شما با وعده‌های خود چراغ سبزی به مردم نشان دادید که ما می‌توانیم کارهایی را که گذشتگان انجام ندادند را انجام دهیم و عملکرد گذشتگان را زیر سئوال بردید.

سیاحی افزود: بعید می‌دانم به اعضایی از شورای شهر قولی مبنی بر ۱۰ برابر کردن اعتبارات عمرانی داده شده باشد، قرار شد شما آدم خبره و کار‌شناس را به عنوان شهردار انتخاب کنید و بر عملکرد وی نظارت داشته باشید.

*بحث‌ جدی خوزستان بحث آب از نظر کمی و کیفی است

وی خاطر نشان کرد: لازم است اعضای شورای شهر آستانه تحمل خود را بالا ببرند و مقداری بیشتر یکدیگر را تحمل کنند تا روند کار‌ها به شکل مطلوب‌تر پیش برود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مدیریت ارشد استان عمران شهری است عنوان کرد: یکی از بحث‌های جدی خوزستان بحث آب خوزستان از نظر کمی و کیفی است که اگر پروژه‌های عمرانی در این زمینه محقق شود می‌توانیم پاسخگوی انتظارات مردم باشیم.

وی اضافه کرد: بحث دوم در زمینه عمران خوزستان، جاده است که ۲۰ درصد حمل و نقل سنگین کشور از جاده‌های خوزستان انجام می‌شود.

سیاحی سومین بحث را مبلمان شهری بیان کرد و گفت: کارهایی که در رابطه با شهر باید صورت گیرد استفاده از حداقل ظرفیت‌هایی است که در شهر وجود دارد و باید در زمینه دفع آب‌های سطحی، فضای سبز و جمع آوری و دفن زباله‌ها کار کرد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شهردار از وظایف شورای شهر است اذعان کرد: شورای شهر باید شهرداری را انتخاب کنند که به وی اعتماد داشته باشند و اینگونه نباشد که شش ماه بعد از انتخاب به فکر استیضاح وی باشند.

*تغییر مکرر شهردار برای شورا یک حسن نیست

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: تغییر مکرر شهردار برای شورا یک حسن نیست، از ابتدا به دنبال آدم توانمندی باشید تا برای رفع مشکلات مردم گام‌های اساسی بردارد.

وی با تاکید بر اینکه شورا‌ها حتما باید براساس قوانین و مقررات عمل کنند تصریح کرد: شهرداری‌ها و شوراهای شهر مانند یک دولت کوچک هستند که حتما باید مصوبات آن‌ها براساس قوانین و مقررات مدون باشد.

سیاحی اظهار کرد: گاهی ممکن است از بیرون فشارهایی بر شورا برای انجام یک کار وارد شود نباید به این فشار‌ها توجه داشته باشند و تنها در جهت قانون عمل کنند.

وی بر پرداختن به حاشیه شهر‌ها تاکید کرد و گفت: اگر به حاشیه شهر‌ها رسیدگی نشود مشکلات و ناهنجاری‌های آن‌ها به مرکز شهر کشانده می‌شود.

*زخمی کردن پروژه‌ها یک معضل جدی است

معاون عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: به شهرداری‌های ابلاغیه‌ای مبنی بر ارائه برنامه‌های عمرانی سه سال آینده صادر کرده‌ایم اما دریغ از یک شهرداری که این برنامه عمرانی را به ما ارائه دهد و در نتیجه پروژه‌هایی احداث می‌شود که مورد اشکال و ایراد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید از نقاط مختلف خوزستان در جاذبه‌های گردشگری استفاده کرد ادامه داد: تا کنون از تالاب‌های خوزستان چه استفاده بهینه و مطلوبی شده است؟ تالاب‌های خوزستان با وجود همه حق آبه‌هایی که به آن‌ها تعلق نگرفته است کمتر از تالاب انزلی نیستند.

سیاحی با بیان اینکه در بودجه ۹۳ اولویت با طرح‌هایی است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند تصریح کرد: بعضی از شهرداری‌ها هنوز پروژه‌های تکمیل نشده زیادی دارند اما به دنبال پروژه‌های جدید هستند و به همین دلیل زخمی کردن پروژه‌ها یک معضل جدی است.

وی بر استفاده از بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: نباید تنها به دنبال اعتبارات دولتی باشیم بلکه باید از بخش خصوصی نیز استفاده کرد و مشارکت‌ها را افزایش داد و به جلوی بخش خصوصی فرش قرمز پهن کرد.

وی با اشاره به جذب نیرو در شهرداری‌ها عنوان کرد: در حال حاضر تورم نیروی انسانی در شهرداری‌ها وجود دارد و دلیلی بر استخدام نیروهای غیرمتخصص وجود ندارد.