نبود آبخیزداری کارون را تبدیل به فاضلاب کرده است

خورنا: رئیس شورای شهر اهواز با انتقاد از نبود آبخیزداری برای رودخانه کارون در مناطق بالادست گفت: متاسفانه این مسئله رودخانه را به فاضلاب تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رامی علاسوند پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم روز درختکاری در اهواز عنوان کرد: متاسفانه در کلانشهر اهواز با معضلی آبخیزداری در کنار رودخانه کارون و کمبود فضای سبز شهری مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به کمبودهایی که در بخش فضای سبز اهواز وجود دارد سرمایه گذاری شهرداری در سایر بخش ها از بین بردن بیت المال است.

رئیس شورای شهر اهواز  با بیان اینکه، تنها ۳۵ درصد ریزگردها از کشور های همسایه وارد استان می شود و ۶۵ درصد مابقی منشا داخلی دارد، اظهار کرد: طولانی ترین جنگ کشور در این استان به وقوع پیوسته و در این جنگ از سلاح های غنی شده استفاده می شد که این مسئله هم دلیل دیگری برای آلودگی هوا است.

علاسوند تصریح کرد: در کنار رودخانه کارون در شهر اهواز ساحل سازی فراوانی صورت گرفته است اما به دلی عدم لایروبی و آبخیز داری این رودخانه از منظره زیبایی برخوردار نیست.

وی با اشاره به هزینه کردن ۴۰ درصد از مالیات های شهروندان خوزستانی در بخش توسعه فضای سبز گفت: این میزان اعتبار تنها صرف نگه داری از فضای سبز شهری می شود.

رئیس شورای شهر اهواز با تاکید به اینکه، توسعه فضای سبز در اهواز نیازمند نگاه جدی مسئولان است، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم آبخیر داری رودخانه کارون در مناطق بالادست این رودخانه به فاضلاب تبدیل شده است.