فرماندار جدید حمیدیه: در مسیر خواست مردم حرکت خواهیم کرد

خورنا: سرپرست جدید فرمانداری حمیدیه گفت: ما به عنوان خدمتگزار، در مسیر خواست عمومی مردم حرکت کرده و چیزی را نیز به مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی، تحمیل نخواهیم کرد.

ˈجواد دغلاویˈ که به تازگی به سمت فرمانداری حمیدیه منصوب شده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مردم این منطقه اطیمنان داد از همه ظرفیت ها و توانمندی های طبیعی و انسانی منطقه برای توسعه و تعالی این منطقه استفاده خواهد کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از توفیق خدمتگزاری به مردم شریف ومومن حمیدیه بیان کرد: برای برون رفت از مشکلات و چالش های موجود ، مردم باید به میدان بیایند و ما را در انجام وظایف خود یاری کنند.

سرپرست فرمانداری حمیدیه با تاکید بر اینکه آبادانی و توسعه پایدار منطقه تنها با مشارکت همه جانبه مردم محقق می شود افزود: دست همه کسانی که قصد خدمتگزاری به مردم و برداشتن موانع از سر راه توسعه منطقه را دارند می فشارم.

وی به فعل درآوردن ظرفیت های کشاورزی منطقه به عنوان اولویت اول برنامه های خود نام برد و افزود: خوشبختانه بخش مهمی از طرح عظیم احیا و نوسازی ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان در شهرستان حمیدیه اجرا می شود که امیدواریم در سال آینده بخش مهمی از اراضی منطقه زیر پوشش این طرح قرار گیرد.

دغلاوی با اشاره به اینکه توسعه پایدار منطقه بدون نگاه امنیتی صورت خواهد گرفت گفت: حمیدیه می تواند سرریز جمعیت کلانشهر اهواز را جذب کند و قدری از مشکلات اهواز بکاهد.

وی توسعه راههای روستایی ، رونق گردشگری ، توسعه مراکز آموزش عالی و خانه های بهداشت روستایی ، ارتقا شاخص های سلامت مردم ، توسعه اماکن ورزشی ، تثبیت جمعیت روستایی را از دیگر اولویت های کاری خود بیان کرد و ابراز امیدواری کرد در نخستین گام دانشگاه آزاد اسلامی واحد حمیدیه در سال ۱۳۹۳ راه اندازی شود.

سرپرست فرمانداری حمیدیه با بیان اینکه شان مسوولان خدمتگزاری است افزود: باید از همه توان مدیریتی منطقه برای ایجاد تحول اقتصادی و اشتغال به ویژه در بخش کشاورزی ، دامداری و گردشگری منطقه استفاده کرد.

وی به آثار و تبعات هشت سال دفاع مقدس در مناطق مرزی خوزستان اشاره کرد و گفت: هنوز عقب ماندگی های ناشی از جنگ تحمیلی در منطقه زدوده نشده و نیازمند اعتبارات عمرانی بیشتر است.

شهرستان حمیدیه در ۲۵ کیلومتری شمال غرب اهواز حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.