فولاد اکسین و دانشگاه شهید چمران اهواز تفاهم نامه همکاری پژوهشی امضا کردند

خورنا: در چارچوب حمایت از توسعه فناوری و ارتباطات بین صنعت و دانشگاه، فراهم کردن بستری مناسب برای تعامل بیشتر و پاسخ گویی به نیازهای صنعت فولاد، تفاهم نامه همکاری پژوهشی بین شرکت فولاد اکسین خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این شرکت، با امضای تفاهم نامه ای در ۱۲بند، طرفین متعهد شدند حد اعلای تلاش خود را برای گسترش توان ملی در حل معضلات علمی، تحقیقاتی موضوع این تفاهم نامه و نیل به خوداتکایی ملی مبذول داشته و از هیچ کوششی در این جهت دریغ نکنند.

بر اساس این گزارش، تلاش در جهت رشد و توسعه فناوری های نوین مرتبط با صنعت نورد و کاربردی کردن پژوهش های انجام شده، استفاده مطلوب از توانایی های دانشگاه و شرکت برای انجام پروژه های تحقیقاتی-کاربردی بر اساس عنوان تعریف شده فی مابین، طراحی و برگزاری همایش ها و نشست های مشترک علمی، پژوهشی و برگزاری کارگاه ها و دوره های پژوهشی در زمینه های مختلف علمی و فنی از مفاد این تفاهم نامه است.

بنا به این گزارش از دیگر مفاد این تفاهم نامه می توان به استفاده متقابل از کتابخانه ها و بانک های اطلاعاتی، انجام دیدارهای علمی متقابل و حمایت از انجام پروژه های تحصیلات تکمیلی دانشجویان در شرکت، استفاده از امکانات تحقیقاتی (آزمایشگاهی و کارگاهی) متقابل، ارایه خدمات مشاوره ای در زمینه موضوعات مورد نیاز طرفین، همکاری در جهت ارتقاء سطح تحصیلی کارکنان شرکت طبق ضوابط دانشگاه شهید چمران اهواز و حمایت و همکاری در ایجاد و راه اندازی مرکز پژوهشی نورد در دانشگاه شهید چمران اهواز اشاره کرد.

همکاری در پیشبرد فعالیت های مربوط به نشریات علمی، تخصصی مکتوب و دیجیتال طرفین، چاپ مقالات و کتب علمی مشترک و استفاده از توانمندی های چاپ و نشر طرفین دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه از اسفند امسال به مدت سه سال منعقد شده و در صورت تمایل به تداوم فعالیت های مشترک طرفین، قابل تمدید خواهد بود.

شرکت فولاد اکسین در چارچوب نیاز صنایع عظیم کشور به ورق های فولادی با عرض بالا از خرداد ۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد.

فعالیت اصلی شرکت که در اهواز استقرار دارد، تولید انواع ورق های فولادی تا عرض ۵/۴ متر، با ضخامت های مختلف، مقاومت بالا (High Strength) و منحصر به فرد در کشور و منطقه همچنین انجام عملیات احیای مستقیم، ذوب و ریخته گری اسلب عریض، نورد و تولید ورق و انجام تمام عملیاتی است که در جهت اهداف مزبور ضرورت دارد.