شهردار اهواز: هویت اهوازی بودن را باید تقویت کنیم

خورنا: شهردار اهواز گفت: دوران آزمون و خطا در شهر اهواز گذشته است و باید بر اساس تصمیمات علمی و آگاهانه حرکت کنیم زیرا شهر با پژوهش ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید خلف موسوی در مراسم تجلیل از پژوهشگران بر‌تر شهرداری اهواز که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شورای شهر اهواز برگزار شد اظهار کرد: تصمیم‌گیری برای انجام کارهای عمرانی در کلانشهر اهواز باید با پژوهش انجام شود و شورای شهر اهواز نیز عزم خود را برای کارهای پژوهشی جزم کرده است.

وی با بیان اینکه شهر با پژوهش ساخته می‌شود اذعان کرد: در برنامه‌های سال ۹۳ شهرداری اهواز طرح برون سپاری خدمات در دستور کار قرار دارد که برای اجرای این طرح به همکاری شهروندان، مطبوعات، شورای شهر، دانشگاه‌ها و مسئولان استانی نیاز داریم.

شهردار اهواز با بیان اینکه اگر دانشگاه‌ها پیوند محکم با شهرداری نداشته باشند نمی‌توانیم به اهداف خود دست یابیم تصریح کرد: دوران آزمون و خطا در شهر اهواز گذشته است و باید براساس تصمیمات علمی و آگاهانه حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: شهر‌ها توسعه یافته است و به‌‌ همان نسبت توقعات و خواسته‌های به جای مردم نیز افزایش یافته بنابراین باید در جهت احیای حقوق شهروندی حرکت کنیم.

موسوی عنوان کرد: شهروندان در مقابل عوارضی که به شهرداری اهواز پرداخت می‌کنند شهری پاکیزه، زیبا با مبلمان و منظر شهری در خورشان خود انتظار دارند.

وی بر وجود معماری اسلامی در شهر‌ها تاکید کرد و گفت: شهرهایی که خیلی مدرن ساخته می‌شوند وقتی که فاقد معماری اسلامی باشند شهر را به سمت دیگری سوق می‌دهند اما اگر با آموزه‌های دینی در ساخت و ساز شهر حرکت کنیم شهر را به جایی می‌بریم که مورد نظر مقام معظم رهبری است.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه دانشمندان پژوهش محور می‌توانند در شهر تحولاتی ایجاد کنند اظهار کرد: ما باید این امیدواری در ساختار شهرداری ایجاد کنیم که که پژوهشگران احساس کنند می‌توانند در شهرداری مدارج پیشرفت را طی کنند.

وی با بیان اینکه در شهر همه نگاه‌ها به شهردار است که چه کاری انجام می‌دهد در صورتی که نگاه باید به سمت مجموعه باشد افزود: درست است که شهردار در مجموعه تصمیم گیرنده است اما این امر نافی خلاقیت مدیرانه و معاونان شهرداری نیست و هر مدیری روزانه حداقل دو ساعت از وقت خود را صرف فکر کردن به یک خلاقیت جدید کند.

موسوی با تاکید بر اینکه باید نسبت به اهواز تعصب داشته باشیم عنوان کرد: بعضی از افراد سی سال در اهواز کار و زندگی می‌کنند اما وقتی از آن‌ها می‌پرسی کجایی هستی حاضر نیست بگوید که اهوازی هستم.

وی اضافه کرد: این هویت اهوازی بودن را باید تقویت کنیم، اینکه می‌گوییم اصفهان پیشرفت کرده است به دلیل تعصبی است که اهالی نسبت به این شهر دارند.

شهردار اهواز خاطر نشان کرد: وظیفه شهرداری کسب درآمد برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان است و برای رسیدن به این مهم باید زمینه مشارکت سرمایه گذاران در شهرداری اهواز فراهم شود.

وی ادامه داد: برای افزایش مشارکت‌ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی باید ابتدا اعتماد مردم جلب شود و احساس کنند که شهر با پول آن‌ها ساخته می‌شود.

موسوی بیان کرد: در حال حاضر در شهرداری به پژوهش در این زمینه که چرا سرمایه‌گذاری در اهواز نمی‌شود و مردم به سیستم شهرداری اعتماد ندارند نیاز داریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *