بخش دیگری از اراضی منطقه ویژه بندر امام خمینی واگذار شد

خورنا: مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از واگذاری بخش دیگری از اراضی پشتیبانی منطقه ویژه بندرامام(ره) به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد.

ابراهیم ایدنی با اعلام این خبر اظهارداشت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اقدامات گسترده‌ای برای جذب سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان‌کرد: یکی از برنامه‌های جدی این منطقه ویژه واگذاری اراضی پشتیبانی به صورت اجاره به سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی افزود: در این راستا با تدبیر و نیز رعایت کامل مراحل قانونی، یک قطعه زمین از اراضی محدوده منطقه ویژه بندرامام خمینی(ره) به صورت اجاره به منظور احداث و بهره‌برداری از انبار و سردخانه چند منظوره به روش BOT به یک شرکت فعال بخش خصوصی واگذار شد.

ایدنی گفت: با توجه به مزیت‌های خاص و رقابتی که منطقه ویژه اقتصادی بندرامام(ره) دارد، سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی امسال استقبال فراوانی از سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این منطقه از خود نشان داده‌اند.

وی افزایش جذب سرمایه‌گذار را از برنامه‌های مهم این منطقه در سال جاری عنوان‌ و بیان‌کرد: با الحاق اراضی که تاکنون طی چنین قرادادهایی واگذار شده است، مرکز لجستیکی صنعتی جدیدی در این منطقه به منظور ایجاد صنایع با رویکرد ارزش افزوده و صادرات مجدد ایجاد خواهد شد که با این اقدام زمینه بهره‌وری و سوددهی پروژه‌های اقتصادی بیش از گذشته فراهم می‌شود.

ایدنی یادآورشد: از دیگر مزایای این منطقه ویژه اقتصادی ورود تجهیزات، قطعات یدکی، مواداولیه و بدون پرداخت سود و عوارض گمرکی و همچنین معافیت گمرکی (براساس مصوبات کمیسیون ارزش افزوده) برای کالاهای ساخته شده در مناطق ویژه اقتصادی است.

گفتنی است بندرامام خمینی(ره) در سال۹۰ به عنوان منطقه ویژه اقتصادی بندری تعیین شد. این منطقه در ۱۰ کیلومتری شهر بندرامام (سربندر) واقع شده است که با روابط دریایی و مبادله کالا با بیش از ده‌ها بندر بین‌المللی تقریبا یک‌سوم از حجم تجارت ایران را بر عهده دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *