کارگران جهاد نصر خوزستان دست از کار کشیدند

خورنا: در تجمع اعتراض‌آمیز که از صبح امروز آغاز شده است کارگران جهاد نصر خوزستان از شهرهای مختلف خوزستان از جمله شادگان و سوسنگرد حضور داشتند/علت تجمع این کارگران این است که آن‌ها ۹ ماه حقوق نگرفته‌اند و خواسته این کارگران فقط پرداخت حقوق است.این در حالیست که به گفته یکی از کارگران مسوولان و پرسنل موسسه جهاد نصر حقوق مربوط به اسفندماه و عیدی و پاداش خود را گرفته‌اند.
حدود ۶۰ نفر از کارگران موسسه جهاد نصر برخی شهرستان‌های خوزستان امروز (۱۳ اسفندماه) مقابل درب این موسسه در اهواز تجمع کردند.

این کارگران در مناطق مختلف استان به انجام اموری همچون زهکشی، کانال‌کشی، تسطیح اراضی کشاروزی و در برخی مواقع جاده‌سازی در روستا مشغول هستند.

علت تجمع این کارگران این است که آن‌ها ۹ ماه حقوق نگرفته‌اند و خواسته این کارگران فقط پرداخت حقوق است.

یکی از کارگران به نمایندگی از سایرین، اظهارکرد: کسانی که اینجا تجمع کرده‌اند همگی از نیروهای زحمتکش شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور به کارفرمایی موسسه جهاد نصر هستند. این‌ها از تیرماه سال ۹۲ تاکنون هیچ‌گونه حقوقی دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: اسفند سال ۹۲ در حال اتمام است و خبر داریم که مسوولان و پرسنل موسسه جهاد نصر حقوق مربوط به اسفندماه و عیدی و پاداش خود را گرفته‌اند؛ یعنی شب عید خود را با روی شاد و جیب پر سپری می‌کنند اما ما با شرمندگی و خجالت ۹ ماه بی‌پولی را جلوی خانواده خود تحمل کرده و شب عید را نیز باید به همین صورت بی‌پولی سپری کنیم.

وی بیان‌کرد: من سوالم از مسوولان این است آیا عید برای عده‌ای از افراد خاص است یا برای همه مردم. یعنی کارگران نباید شب عید شاد باشند. ما مشکل خود را به‌صورت مکاتبه‌ای، از طریق فرمانداری شادگان و سوسنگرد پیگیری کردیم ولی متاسفانه ما را به دیگری پاس می‌دهند.

این نماینده کارگران اظهارکرد: این کارگران در شادگان، سوسنگرد، دزفول، حمیدیه، سوسنگرد و بستان و هویزه هستند که برای تعیین تکلیف مشکل خود اینجا جمع شده‌اند. مشکلی با کسی هم نداریم ولی دوست داریم یکی جواب ما را بدهد که آیا بعد از ۹ ماه حق است ما حقوق نگرفته باشیم.

یکی دیگر از کارگران نیز گفت: برخی از کارگران به دلیل بیماری در بیمارستان بستری هستند که از عهده مخارج خود و درمان برنمی‌آیند؛ در حالی که ما به این وضع دچار هستیم اما در حال حاضر می‌بینیم که ماشین‌های چند میلیونی در پارکینگ این موسسه وجود دارد؛ سوال ما این است که چرا حقوق ما را نمی‌دهند.

وی ادامه‌داد: اصلا مشخص نیست مسئول چه کسی است و اجازه نمی‌دهند ما داخل اداره برویم؛ حتی یکی از مسئولان این موسسه از ساختمانی که کارگران مقابل آن تجمع کرده‌اند بیرون نیامده تا با ما صحبت کند.

خبرنگار ایسنا برای چاره‌جویی مشکلات این کارگران و دریافت پاسخی از سوی مسئولان جهاد نصر، تلاش بسیاری برای برقراری تماس با مسئول روابط عمومی این موسسه انجام داد که این تماس‌ها پاسخ و نتیجه‌ای درپی نداشت.